  • 1. Data: 2006-05-29 20:16:35
    Temat: Proszę o pomoc w interpretacji zapisu w KW
    Od: "jarekku" <j...@r...alpha.net.pl>

    Działka, która pełni funkcję drogi dojazdowej do kompleksu działek w KW w
    Dziale II ma zapis: osoba A - udział 1/10, osoba B - udział 1/10, osoba C -
    udział 8/10.
    W Dziale III jest zapis (cytuje z pamięci) "zapis w Dziale II jest nie
    prawidłowy, ponieważ osoba C odstąpiła swój udział osobie D w zamian za
    anulowanie długu" i tu jest podany nr aktu notarialnego.
    Dwa pytania.
    Dlaczego od razu nie zmieniono zapisu w Dziale II.
    Kto ma zdolność do czynności prawnej polegającej na wyrażeniu zgody na
    budowę uzbrojenia w w/w działce osoba C czy D.

    --
    no - to - do - po - czy - ta - nia
    jk

  • 2. Data: 2006-05-30 19:18:07
    Temat: Re: Proszę o pomoc w interpretacji zapisu w KW
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    jarekku [###j...@r...alpha.net.pl.###] napisał:

    Wiążący jest zapis w dziale II. Tym nie mniej sąd z urzędu dowiedział
    się, że doszło do jakiejś operacji, która najprawdopodobniej
    spowodowała zmianę stanu faktycznego. Ja bym żądał na wszelki wypadek
    zgody od obydwu C i D.

  • 3. Data: 2006-05-30 19:38:11
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Wiążący jest zapis w dziale II.

    nie bardzo, skoro jest ostrzeżenie o niezgodności, to nie działa
    rękojmia wiary publicznej
    a przecież własność przenosi umowa, a nie wpis w księdze

    KG

  • 4. Data: 2006-05-30 22:39:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:
    > nie bardzo, skoro jest ostrzeżenie o niezgodności, to nie działa
    > rękojmia wiary publicznej
    > a przecież własność przenosi umowa, a nie wpis w księdze

    Może i masz rację. Tak więc dla pewności należało by mieć zgodę
    obydwojga.