    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: deklaracja do kilku weksli - problem
    Date: 2 Feb 2004 18:28:20 +0100

    > Witam
    >
    > Czy moze byc sporzadzona jedna deklaracja wekslowa do kilku weksli?  Kazdy

    Może być.

    1. Powinno być na niej wskazane ilu weksli dotyczy,
    2. Weksle powinny być już wstępnie wypełnione (remitent, data wystawienia,
    klauzula 'nie na zlecenie', aby po ich późniejszym wypełnieniu było wiadomo, że
    umowa dotyczy tych właśnie weksli, a nie jakiś innych)
    3. Weksle mogłyby być ponumerowane (np. w rogu: nr1, ... nr5)

    Problem podpisanych czystych blankietów in blanco jest taki, że po ich
    wypełnieniu nie zawsze można udowodnić, że dana umowa wekslowa ich dotyczy.

    Przykład:
    a/ Zawieram umowę wekslową z firmą IBM i wypełniam weksel in blanco
    b/ Weksel zostaje ukradziony i wypełniony niezgodnie z umową, zostaje wpisana
    jakaś data wystawienia, inny remitent itp.

    Jak mam udowodnić, że zawarta umowa wekslowa z firmą IBM dotycze tego weksla,
    skoro mamy innego remitenta, inną datę wystawienia, inną kwotę itp? Dlatego tak
    ważne (dla dłużnika) jest wskazanie tych cech już w wekslu in blanco (punkt 2)

    > weksel dotyczy tej samej wierzytelnosci a warunki ich wypelnienia okresla
    > jedna deklaracja. Czy gdzies w tej deklaracji powinno byc oznaczenie ze
    > dotyczy ona kilku weksli? A moze to reersie weksli powinno sie wpisac jakies

    Oczywiście.

    > oznaczenie deklaracji lub cos w tym stylu?

    Na rewersie można napisać, że do weksla została sporządzona deklaracja
    wekslowa, co w żadnym wypadku go nie unieważni (jak to pisał Arek?)

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl