  • 1. Data: 2005-08-21 14:39:32
    Temat: Dzielo a prawa autorskie...
    Od: "A5tu5" <N...@v...pl>

    Witam grupowiczow,
    nie wiem czy pisze na odpowiednia grupe dysk., z gory przepraszam jesli sie
    pomylilem i prosze o odeslanie mnie na odpowiednia grupe ;)

    Musze wystawic swoim programistom w pracy dokument do podpisania dot.
    pozostania praw autorskich wykonywanego przez nich projektu po stronie
    firmy. Nie moge doszukac sie tresci takiego dokumentu ani zadnych szablonow,
    czy ktos z szanownych grupowiczow mial z czyms takim do czynienia i czy
    moglby wesprzec takowym textem ?

    Z gory dzieki!

    [A5tu5]

  • 2. Data: 2005-08-21 22:58:30
    Temat: Re: Dzielo a prawa autorskie...
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "A5tu5" <N...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > szablonow,
    > czy ktos z szanownych grupowiczow mial z czyms takim do czynienia i czy

    Jeśłi pracownicy pracują na umowe o prace w której jest napisane że pracują
    na stanowisku "programista" i ich obowiązkiem jest "pisanie programów" to
    nic nie musisz robić. Ustawa o prawach autorskich stanowi że w takim
    przypadku przyjmuje się że pierwotnym nabywcą praw autorskich majątkowych
    jest pracodawca, chyba że treść umowy o prace stanowi inaczej.

    Jeśłi jest to umowa o dzieło lub umowa zlecenie (w prypadku programu zdaje
    się że musi to być umowa o dzieło), albo w niej, albo w osobnej umowie,
    musisz zawrzeć coś na wzór:

    "Z dniem odbioru dzieła na Zamawiającego przechodza prawa autorskie
    majątkowe na następujących polach eksploatacji:" i tu wymieniasz

    W ten sposób posiadasz wyłączne prawa utorskie majątkowe na wymienionych
    polach eksploatacji w momencie w którym bezwarunkowo przyjmiesz dzieło.
    Ważne jest też aby umieścić dodatkowy punkt, w którym Wykonawca zobowiązuje
    się do przekazania kodów źródłowych np. z dniem odbioru dzieła. W przypadku
    gdy prawa utorskie majątkowe są udzielane na polu eksploatacji
    "modyfikowanie/zmienianie" to zdaje się że żródła muszą być przekazane bez
    tego dodatkowego punktu.

    To jest moja rada, ale nie jestem prawnikiem.
    Jedno jest pewne nie beda przysługiwać Ci żadne prawa utorkie majątkowe,
    które nie zostaną określone w tej umowie (umowie o dzieło/zlecenie).