  • 31. Data: 2016-01-29 09:50:14
    Temat: Re: darowizna, zachowek, rarząca niewdzięczność, wydziedziczenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-29 o 09:48, n...@t...net.pl pisze:

    > I o to dokładnie mi chodziło.
    >
    > To ta osoba interesowała się zmarłym,
    > zaś jego rodzina miała go w dupie.

    Wniosek z tak zwanej d*py.

    > Oczywiście ja jak zwykle mam opracowany cały system
    > tak aby to jednak rodzina interesowała się sobą nawzajem
    > i to w sposób pozytywny a nie tylko aby czekali na śmierć
    > a potem spadek.
    >
    > Jeszcze raz podkreślam - darowizna za życia ale objęcie jej
    > po śmierdzi darczyńcy.

    Podkreślasz tylko, że nie znasz definicji podstawowych czynności
    prawnych. Ta twoja "darowizna aktywowana po śmierci" to nic innego jak
    zapis testamentowy, który chcesz... zlikwidować.

    #Andrzejowalogika...

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2016-01-29 09:52:41
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 28 stycznia 2016 12:52:57 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Jak ustalić kto miałby takiego np. Kulczyka chować?
    > Bo ja bym się zgłosił jako chętny do organizacji pogrzebu;)

    Myślę, że Kulczyk załatwił jak trzeba to przed operacją
    bo już dawno byśmy słyszeli o awanturach nad trumną.

    Andrzej.

  • 33. Data: 2016-01-29 09:54:13
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 09:50:30 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > prawnych. Ta twoja "darowizna aktywowana po śmierci" to nic innego jak
    > zapis testamentowy, który chcesz... zlikwidować.

    A co to jest testament. Dla mnie to akt darowizny.

    Andrzej.

  • 34. Data: 2016-01-29 10:18:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-29 o 09:54, n...@t...net.pl pisze:

    > A co to jest testament. Dla mnie to akt darowizny.

    Jest mnóstwo literatury na ten temat, zachęcam do przeczytania.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2016-01-29 10:39:49
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 29 Jan 2016 00:41:50 -0800 (PST), w
    <a...@g...c
    om>, n...@t...net.pl

    Głosowałeś na PiS?

  • 36. Data: 2016-01-29 11:51:50
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 10:19:04 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jest mnóstwo literatury na ten temat, zachęcam do przeczytania.
    >
    > --
    > Liwiusz

    W tym rzecz, że nie bardzo zniechęca ta ilość literatury
    do zupełnie prostej sprawy, którą można nazwać zwyczajnie
    darowizną.

    Spójrz jak prawo spadkowe jest zawiłe, przewlekłe,
    często niesprawiedliwe (oddawanie przedwojennych majątków
    bo znaleźli się fałszywi spadkobiercy).
    U mnie śmierć dłużnika jest równoznaczna ze spaleniem
    się pieniędzy w pożarze, trudno bank ponosi straty
    bo takie jest życie.

    W moim podejściu jest szybkość i jednoznaczność.

    Andrzej.

  • 37. Data: 2016-01-29 11:57:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-29 o 11:51, n...@t...net.pl pisze:

> [...]
    > darowizną.
    >
    > Spójrz jak prawo spadkowe jest zawiłe, przewlekłe,
    > często niesprawiedliwe (oddawanie przedwojennych majątków

    Pomyśl, że mogli się też pojawić fałszywi obdarowani.

    > U mnie śmierć dłużnika jest równoznaczna ze spaleniem
    > się pieniędzy w pożarze, trudno bank ponosi straty
    > bo takie jest życie.
    >
    > W moim podejściu jest szybkość i jednoznaczność.

    Niezłe. Kulka w łeb w stalinowskim więzieniu też pewnie jest dla ciebie
    ideałem szybkości i jednoznaczności.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2016-01-29 11:59:16
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 10:44:47 UTC+1 użytkownik rg napisał:
    > Fri, 29 Jan 2016 00:41:50 -0800 (PST), w

    > Głosowałeś na PiS?

    Nie.
    Zagłosowałbym na kogoś o poglądach podobnych do moich.

    Moja maksyma to: upraszczaj, automatyzuj, humanizuj
    (czyli twórz systemy user friendly).
    Takie podejście jest tanie w obsłudze, jest logiczne,
    nie jest konfliktogenne.

    Andrzej.

  • 39. Data: 2016-01-29 12:09:15
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 11:57:39 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Pomyśl, że mogli się też pojawić fałszywi obdarowani.

    > Niezłe. Kulka w łeb w stalinowskim więzieniu też pewnie jest dla ciebie
> [...]

    Z tym mamy też do czynienia teraz, ogłoszenie bankructwa.
    Ja dążę do sytuacji, w której stalinizm jest niemożliwy
    bo wcześnie wykrywalny a kara jest radykalna bo wyrok jest
    społeczny.

    Andrzej.

  • 40. Data: 2016-02-03 09:22:55
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jan 2016, m wrote:

    > Nie ma tak różowo, 10 lat dotyczy obcych, w przypadku zstępnych jest
    > bezterminowe.

    W sprawie formalnej - te 10 lat dotyczy (IMO dość czytelnie) spadkobierców,
    tylko następny przepis szczegółowy dotyczy zstępnych. Znaczy powołanemu
    z testamentu (mimo że ani zstępny ani inaczej "urzędowy") darowizny
    też się doliczy.
    KC994: "darowizn na rzecz osób niebędących spadkobiercami"
    :)

    pzdr, Gotfryd