  • 1. Data: 2016-01-22 14:10:53
    Temat: ważnośc ugody zawartej przed SKO.
    Od: "xxx" <g...@w...pl>

    Witam
    Przed SKO zawarta została ugoda w sprawie dotyczącej ustalenia opłaty za
    uzytkowanie wieczyste.
    Ponieważ zapisy ugody nie mówią o tym jak długo obowiązuje ta ugoda, mam
    pytanie. Czy okres obowiązywania ugody jest taki sam jak okres na jaki
    została wydana decyzja o opłacie wieczystej i czy w związku z tym po jej
    zawarciu, warunki umowy nie moga być zmienione w okresie trzech lat od
    decyzji co do której zawarta została ugoda?
    Czy tez ugodę tą mozna wypowiedzieć na mocy obowiązujących przepisów prawa.

  • 2. Data: 2016-01-27 23:21:07
    Temat: Re: ważnośc ugody zawartej przed SKO.
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Jan 2016, xxx wrote:

> [...]
    > której zawarta została ugoda?
    > Czy tez ugodę tą mozna wypowiedzieć na mocy obowiązujących przepisów prawa.

    Uwaga, głośno myślę.
    Skoro miała miejsce ugoda, to znaczy, że warunki zostały ZMIENIONE
    wobec tych, które strony uważały za "słuszne".
    Jeśli więc mogły zostać zmienione raz, to dlaczego nie mogłyby zostać
    zmienione po raz kolejny?

    IMVHO:
    "Bezpiecznikiem" w umowie, co do trwałości jej treści, nie jest ustalenie
    warunków, lecz wysokość kary umownej przysługującej przeciwnej stronie
    w razie wypowiedzenia (tych warunków) przez wypowiadającego.

    pzdr, Gotfryd