  • 1. Data: 2006-03-29 16:12:39
    Temat: darowizna
    Od: "piemonte" <p...@g...pl>

    ...jestem laikiem..ale mam problem...pomimo
    Czy darowiznę można cofnąć, jeżeli jest zapisana aktem notarialnym
    ?...jestem tą stroną która chce cofnąć...

    dzięki

  • 2. Data: 2006-03-29 16:21:34
    Temat: Re: darowizna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    piemonte wrote:
    > ...jestem laikiem..ale mam problem...pomimo
    > Czy darowiznę można cofnąć, jeżeli jest zapisana aktem notarialnym
    > ?...jestem tą stroną która chce cofnąć...

    ...z powodu?

  • 3. Data: 2006-03-29 19:19:08
    Od: "nebeska" <n...@o...pl>

    Oswiadczenie darowizny wymaga formy aktu notarialnego.
    Kodeks cywilny-art.896(odwołanie darowizny nie wykonanej) i art.898
    (odwołanie darowizny wykonanej). W tym drugim przypadku z powodu
    dopuszczenia się przez obdarowanego "rażącej niewdzięczności".
    Istotnie, łatwiej byłoby odpowiedziec, znając przedmiot darowizny i
    powód dla którego ma nastapic odwołanie...