  • 1. Data: 2005-11-22 07:06:20
    Temat: Ile może zająć komornik? - pilne!
    Od: "Magda" <m...@p...onet.pl>

    Pracuję w maleńkiej firemce, rozliczamy się sami , z rzadka korzystając z usług
    Biura Rachunkowego. Wczoraj przyszło pismo od komornika o zajęcie wynagrodzenia
    jednego z pracownikow. Jest tam wyszczególnione za co, dla kogo, ile. I
    napisane, że nie więcej niż 50 % wynagrodzenia przy uwzględnieniu pubktu 2
    który głosi, że kwota 750 zł ( czy jakoś w tych granicach ) jest kwotą wolną od
    zajęcia. I tu mam problem. Co to za kwota? Czy to brutto czy netto i jak
    obliczyć, ile komornik może zająć pracownikowi, który zarabia 800 zł netto
    wszystkiego? Ponieważ sprawa jest pilna bardzo proszę o konkretną odpowiedź.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-11-22 09:37:36
    Temat: Re: Ile może zająć komornik? - pilne!
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Magda" <m...@p...onet.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > 50 % wynagrodzenia przy uwzględnieniu pubktu 2 który głosi, że kwota
    > 750 zł ( czy jakoś w tych granicach ) jest kwotą wolną od zajęcia.

    Ten komornik jest leniwy. Teraz wolna od potrąceń 849 zł brutto, czyli
    jakieś 620 zł netto.

    > tu mam problem. Co to za kwota? Czy to brutto czy netto i jak
    > obliczyć, ile komornik może zająć pracownikowi, który zarabia 800 zł
    > netto wszystkiego?

    800 - 620 = 180

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Use the nuke Luke!

  • 3. Data: 2005-11-22 09:40:31
    Od: m...@p...onet.pl

    > "Magda" <m...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Ten komornik jest leniwy. Teraz wolna od potrąceń 849 zł brutto, czyli
    > jakieś 620 zł netto.

    > 800 - 620 = 180
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Krzysztof "Goomich" Ferenc
    > g...@u...to.wp.pl   UIN: 6750153
    > Use the nuke Luke!

    Bardzo dziękuję. Rozumiem, że obowiązujące dla mnie jest to, co w prawie a nie
    to, co komornik na papierze w sprawie tej kwoty.