  • 1. Data: 2002-03-19 21:45:03
    Temat: darowizna
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    wielka prosba o opinie:

    Dzis pewnien znajomy opowiedzial mi, ze zawarl z ojcem umowe darowizny
    (ojciec swiadczyl
    1/3 udzialu w samochodzie). W formie pisemnej.
    Umowa ta zostala przekazana US, a pozniej ma trafic do ubezpieczyciela,
    cel--pozniejsza ulga ubezpieczeniowa dla syna.

    Wg. kc taka umowa darowizny jest niewazna (wniosek z art. 890 par. 1 w
    zwiazku
    z art. 73 par. 2 kc).

    Czy US moze (powinien) zakwestionowac waznosc umowy ?

    Czy umowa taka stanie sie wazna zgodnie z art. 890 par. 1 kc zdanie drugie ?
    Jak mozna udowadniac w tym przypadku spelnienie swiadczenia, ktore to
    spelnienie
    walidowaloby umowe? Przeciez ciezko "spelnic" faktycznie przeniesnie 1/3
    udzialu we
    wspolwlasnosci...

    pozdrawiam
    mateusz

  • 2. Data: 2002-03-19 23:34:04
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Darowizna musi zostać dokonana na szczególne cele ,które podzielono na dwie
    grupy przyporządkowujące odmienny limit odliczeń .
    I.obejmuje wydatki poniesione na cele naukowe, naukowo -techniczne,
    oświatowe, kulturalne, kultury fizycznej i sportu, ochrony zdrowia i pomocy
    społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów, a także
    wspierania inicjatyw społecznych w zakresie budowy dróg i sieci
    telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę.
    II .kwoty przekazane na cele kultu religijnego i na działalność
    charytatywno- opiekuńczą, bezpieczeństwa publicznego, obrony narodowej,
    ochrony środowiska, dobroczynne, a także na cele związane z budownictwem
    mieszkaniowym dla samorządu terytorialnego i na budowę strażnic jednostek
    ochrony przeciwpożarowej, w rozumieniu przepisów o ochronie
    przeciwpożarowej, oraz ich wyposażenie i utrzymywanie

  • 3. Data: 2002-03-20 06:59:20
    Temat: Odp: darowizna
    Od: "Szymon" <s...@t...pl>

    Przepisy KC dotyczace darowizny nie przewiduja formy pisemnej pod rygorem
    niewaznosci w konsekwencji art 73 par 2 nie ma zastosowania
    pozdrowienia

    Szymon

    Użytkownik Mateusz Dr <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a78bcv$9l9$...@n...onet.pl...

  • 4. Data: 2002-03-20 09:47:04
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    W formie pisemnej.
    > Umowa ta zostala przekazana US, a pozniej ma trafic do ubezpieczyciela,
    > cel--pozniejsza ulga ubezpieczeniowa dla syna.

    jesli celem jest tylko uzyskanie znizek w ubezpieczalni to po co w to
    mieszac US?
    robicie darowizne na czesc ulamkowa odpowiadajaca kwocie ponizej 1000 zl i
    juz US nic do tego nie ma....

    pozdrawiam,

    carlosky
    Skydive & Altitude & FreeFly