    From: <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czytanie prywatnej korespondencji przez szefa
    Date: Fri, 19 Dec 2003 13:59:33 +0100

    Witam, potrzebuje opinii, porady...

    Zostalem zwolniony za ciezkie naruszenie przepisow z art 52 gdyz moj
    pracodawca przeczytal moje e-mail'e znajdujace sie na firmowym laptopie...
    E-maila zawieraly tresci dotyczace objecia nowej pracy, wyceny wykonania
    uslug celem zatrudnienia, wysylane zyciorysy do innych firm oraz rozne inne
    prywatne wiadomosci z okresu ok 1 miesieca...
    Na tej podstawie zarzucono mi nie dotrzymanie tajemnicy, zlamanie zakazu
    konkurencji, dowodami sa te wlasnie e-maila.
    Wszystkie konta e-mail z prywtna poczta byly kontami prywatnymi, nie
    firmowymi.
    Dodam ze konta prywatne mialem skonfigurowane do odbioru, gdyz czasem moj
    pracodawca kazal podszywac sie pod kogos i wyciagac informacje od innych
    firm, glownie wyceny. Mysle ze koledzy z firmy potwierdza ten fakt...

    1) Czy moge odwolac sie do sadu pracy podwazajac fakt czytania prywatnej
    korespondencji w firmowym laptopie?
    2) Czy nie jest to naruszenie prywatnej korespondencji?

    Wiem ze to sprawa drazliwa i byla juz tu dyskusja na ten temat ale po
    pierwsze to nie konto firmowe, tylko prywatne , po drugie pracodawca
    "wykorzystwal" moje konto prywtane wiedzac ze posiadam je na komputerze do
    celow firmowych.
    Czy jest jakakolwiek szansa podwazenia informacji ktore nabyl ta droga?
    Zastanawiam sie czy ma sens placic prawnikowi 400zl za rozpoczecie odwolania
    w Sadzie Pracy...

    dziekuje za opinie
    arsson