    From: "Cora" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy zgodzic sie na wyjazd syna za granice do ojca?
    Date: 13 Mar 2005 19:49:36 +0100

    Witam Szanownych Grupowiczow,

    Postaram sie krotko opisac moj problem i prosze o rady jak z punktu widzenia
    prawa powinnam sie zachowac.
    Jestem 2 lata po rozwodzie. Sad przyznal mi opieke nad dzieckiem, a ojcu
    oczywiscie prawo do widywania sie z synem bez ograniczen oraz prawo do
    decydowania w waznych zyciowych kwestiach.
    Z tym widywaniem bywalo roznie, z czasem czestotliwosc spotkan spadala.
    Ex orzekl, ze syn wie gdzie tatus mieszka i moze go odwiedzac kiedy chce.
    Dorastajacy syn jednak inaczej podchodzil do sprawy i oczekiwal rowniez
    inicjatywy ze strony ojca. Poza tym chyba nie zawsze dobrze sie czul w nowej
    rodzinie ojca. Generalnie kontakty szly coraz oporniej.
    W ubieglym roku Ex wyjechal za granice w celach zarobkowych, symboliczne
    alimenty trzeba przyznac placi systematycznie, ale kontakty z synem ograniczaja
    sie do e-maili srednio raz na miesiac.
    W korespondencji Ex zaprasza syna na wakacje do siebie do Londynu, przy czym ze
    mna nie kontaktuje sie w ogole i nie konsultowal sprawy tego ewentualnego
    wyjazdu.
    Syna poucza, ze powinien mnie mocno przekonywac abym sie zgodzila na wyjazd ,
    bo przewiduje, ze bede robila problemy.
    Zagranie oczywiscie bardzo nie w porzadku, ale to juz osobna kwestia.
    Ja czuje , ze syn teskni za ojcem i ze chcialby miec z nim czestszy kontakt,
    poza tym perspektywa wyjazdu jest bardzo kuszaca, syn liczy na atrakcje,
    ktorych nie ma na co dzien.
    Ja nie chce wiec zabraniac wyjazdu, jednak boje sie o ewentualne konsekwencje.
    Czego powinnam wymagac od Ex, abym mogla spokojnie wyslac syna na wakacje.

    bede wdzieczna za opinie i rady

    (rowniez na priv)

    pozdrawiam