  • 1. Data: 2009-12-09 13:15:26
    Temat: czy to przestepstwo?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Powod pozywa pozwanego. W pozwie wskazuje nieprawdziwny adres majac
    swiadomosc jaki jest prawdziwy adres. Pozew idzie pod adres wskazany przez
    powoda. Z racji takiej, ze jest to wierzowiec to listonosz 2 razy pozostawia
    awizo. Nakaz zaklaty trafia do akt sprawy ze skutkiem doreczenia.

    Czy powod popelnia przestepstwo podajac swiadomie nieprawdziwy adres ?

    Icek

  • 2. Data: 2009-12-09 19:56:09
    Temat: Re: czy to przestepstwo?
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    > Z racji takiej, ze jest to wierzowiec to listonosz 2 razy pozostawia
    > awizo.

    Mozesz rozwinąc tę myśl? Bo nie bardzo widzę związek przyczyna-skutek

    LH

  • 3. Data: 2009-12-09 21:03:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Lady_Heather pisze:

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Mozesz rozwinąc tę myśl? Bo nie bardzo widzę związek przyczyna-skutek

    Listonosz nie zna adresatów i zamiast napisać "osoba taka nie mieszka
    pod tym adresem" zostawia awizo.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-12-09 21:04:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Lady_Heather" <l...@g...pl> wrote
    > to wierzowiec to listonosz 2 razy pozostawia
    >
    > Mozesz rozwinąc tę myśl?

    Pewnie chodziło o to, że w wieżowcu zamiast łazić po setkach ludzi z
    poleconym (żeby np. była możliwość stwiedzenia, że nie mieszka) od razu
    pakuje awizo do skrzynki.

  • 5. Data: 2009-12-09 21:05:12
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Przestępostwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości w Kodeksie Karnym. Jak coś
    znajdziesz to się z nami podziel propozycją.

  • 6. Data: 2009-12-09 21:58:53
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Pewnie chodziło o to, że w wieżowcu zamiast łazić po setkach ludzi

    Ja to zrozumiałem trochę inaczej. Ktoś chciał szybko ściągnąć kasę z jakiegoś
    gościa. Znał jego nowy adres, ale celowo w pozwie podał poprzedni, żeby
    delikwent nie wiedział o terminie rozprawy. A gdy ten pierwszy już miał nakaz
    lub wyrok, to wtedy podał nowy adres komornikowi :). Nic innego mi nie
    przychodzi do głowy.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2009-12-09 22:05:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Czapla" <k...@p...onet.pl> wrote
    > Ja to zrozumiałem trochę inaczej.

    Ja się odnosiłem jedynie do fragmentu o bloku i listonoszu. Co do ogólnego
    problemu to się zgadzamy, zrozumieliśmy tak samo.

  • 8. Data: 2009-12-10 17:27:23
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    nakaz
    > lub wyrok, to wtedy podał nowy adres komornikowi :). Nic innego mi nie

    mniej wiecej tak. I zastanawia mnie czy 286KK tu podpada?

    Tylko nie chodzi, ze stary adres a poprostu adres z kosmosu.

    Icek

  • 9. Data: 2009-12-10 18:12:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote
    > I zastanawia mnie czy 286KK tu podpada?

    IMHO chyba nie, bo sąd nie rozporządza mieniem dłużnika w dosłownym tego
    słowa znaczeniu. Może 271KK, powód musiałby być "uprawnionym" do wystawiania
    pozwów w rozumieniu tego artykułu, a są interpretację, że to nie o takie
    uprawnienie chodzi, a o szczególne umocowanie np. w ramach porwadzonej
    działalności do wystawiania tego typu dokumentów...więc też wątpię.