  • 1. Data: 2004-12-16 23:58:37
    Temat: czy to jest zgodne z prawem?
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    witam,

    zakladam strone internetowa, ktora bedzie miala swoj regulamin, czy jesli
    skopiuje go z innej strony i pozmieniam podmiot regulaminu (moja strona)
    bedzie to legalne?
    czy nie popelnie w ten sposob plagiatu?

    pozdrawiam

    adam

  • 2. Data: 2004-12-17 07:35:32
    Temat: Re: czy to jest zgodne z prawem?
    Od: fi5h <f...@o...pl>

    Użytkownik adam napisał:
> [...]
    > skopiuje go z innej strony i pozmieniam podmiot regulaminu (moja strona)

    czyregulamin tamtej strony jest chroniony prawem autorskim ?

    nie prosciej jest napisac samemu wzorujac sie na tym co pisza inni i
    zachowac temat danego regulaminu a napisac wszystko wlasnymi slowami ?

    --
    fi5h

  • 3. Data: 2004-12-17 08:34:43
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie prosciej jest napisac samemu wzorujac sie na tym co pisza inni i
    > zachowac temat danego regulaminu a napisac wszystko wlasnymi slowami ?
    będzie to opracowanie dzieła, tak więc nie wyminiesz ochrony prawnej dzieła
    w ten sposób...
    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-12-17 13:09:04
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    nigdzie nie jest napisane, że np regulamin jest chroniony prawem autorskim,
    poza tym ze na stronie jest napis copyrights.. nic wiecej nie ma

    skąd można wziąc taki regulamin, jestem raczej niezaznajomiony z prawem i
    przepisami, wiec dość ciężko będzie mi napisać samemu taki regulamin

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-12-17 14:16:10
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > skopiuje go z innej strony i pozmieniam podmiot regulaminu (moja strona)

    Oczywiście że nie popełnisz plagiatu.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2004-12-17 15:36:51
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-12-17 00:58 :

> [...]
    >skopiuje go z innej strony i pozmieniam podmiot regulaminu (moja strona)

    Na zdrowy rozum, to regulamin jest formą umowy między właścicielem
    strony a odwiedzającym. Jak podpisujesz umowę z kimś, to nikt Ci raczej
    nie mówi: "proszę pana, ale ja taką samą umowę podpisałem z X, musimy
    coś jeszcze zmienić poza pana danymi"?
    - Szwejk

  • 7. Data: 2004-12-17 16:58:48
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik nie może wykorzystywać programów automatycznie pobierających
    zawartość Serwisu bez pisemnej zgody Serwisu.

    Użytkownik nie może kopiować, reprodukować, modyfikować danych umieszczonych
    w Serwisie.

    Użytkownik nie może bez pisemnego zezwolenia umieszczać w innych serwisach
    internetowych jakiejkolwiek części danych umieszczonych w Serwisie

    czy jesli w regulaminie tego serwisu sa w/w punkty to skopiowanie regulaminu
    w dalszym ciagu nie bedzie lamaniem prawa ??

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-12-18 03:25:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cpum01$2b0$1@nemesis.news.tpi.pl>, adam wrote:
    > nigdzie nie jest napisane, że np regulamin jest chroniony prawem autorskim,

    To nieistotne - nie musi być.

    > poza tym ze na stronie jest napis copyrights.. nic wiecej nie ma

    To też nieistotne.

    > skąd można wziąc taki regulamin, jestem raczej niezaznajomiony z prawem i
    > przepisami, wiec dość ciężko będzie mi napisać samemu taki regulamin

    Poproś autora o zgodę. Z drugiej strony nie koniecznie musi to być utwór w
    rozumieniu prawa autorskiego, ale jeśli jednak jest, narażasz się
    potencjalnie na duże kuku, tak że MZ nie warto ryzykować.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-12-18 09:34:18
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    przepisalem ten regulamin wlasnymi slowami, moze 5-10% tesktu jest nie
    zmienione w stosunku do oryginalu, czy teraz moge juz uznac ten regulamin za
    dzielo moje?