  • 1. Data: 2004-12-16 22:46:11
    Temat: podział majątku wspólnego a reprezentacja
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    Witam.
    Kazus jest taki: mamy sobie o nieruchomość. Należy do obojga małżonków. Oni
    umierają najpierw mąż później żona. Po mężu dziedziczy kto inny, po żonie
    kto inny. Schedę spadkową trzeba jednak podzielić, a więc tą nieruchomość.
    Najlepszy byłby wniosek o podział majątku wspólnego. Jedna strona nie chce
    bowiem dopuścić do współudziału w sprzedazy nieruchomści.
    Sąd nie chce dopuścić radcy prawnego do udział w sprawie - sprawa rodzinna
    (choć małżionkowie od dawna nie żyją). Nie chcę innego prawnika, co jest też
    dość kosztowne, i w związku z tym jak zmienić wniosek by mógł w sądzie
    reprezentować mój znajomy radca np. roszczenie o podział majątku (to już nie
    to samo), dział spadku też nie - bo oboje oddzielnie dziedziczą. Mój znajomy
    za bartdzo nie ma na to pomysłu.
    Ciekawu kazus. Prawda?
    Pozdrawiam
    Darek