    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to jest spadek?
    Date: Fri, 05 Dec 2003 14:09:07 +0100

    Niezapominajka wrote:

    > Dziadek z babcią żyli w mieszkaniu spółdzielczym. Babcia zmarła, teraz
    > dziadek ma możliwość wykupić mieszkanie na własność po preferencyjnych
    > warunkach (istnieje wkład mieszkaniowy i prawo zakupu po niższej cenie dla
    > członków spółdzielni).
    > W spółdzielni jednak dziadek otrzymał informację że jego córka jest
    > spadkobiercą wraz z nim. I że aby mógł dokonać zakupu mieszkania musi być
    > przeprowadzone postępowanie spadkowe. I tu moje pytanie. Co niby
    > dziedziczy córka dziadka czyli moja mama?

    Jakto CO - to co zapisane w testamencie a w razie jego braku
    polowe calego majatku babci (swejmatki)

    > Przecież spółdzielcze prawo
    > lokatorskie nie jest o ile mi wiadomo dziedziczone, czy ba że chodzi o
    > wartość wkładu mieszkaniowego?

    BINGO....

    Spoldzielni chodzi o uregulowanie spadku w kwestii wkladu mieszkaniowego.

    > Bardzo proszę o wyjaśnienie mi tej sprawy i jeśli rzeczywiście istnieje
    > konieczność przeprowadzenia sprawy spadkowej może posiada ktoś z Państwa
    > wzór pisma jakie potrzeba złożyć do sądu.

    Mialem dokladnie to samo.
    Juz nepamietam dokladnie ale napisalem
    o stwierdzenie nabycia spadku,
    ze zmarla nie pozostawila testamentu i ustawowymi spadkobiercami sa
    dziadek i mama - dolaczylem metryki, mama podpisala.... i juz.

    Boguslaw