  • 11. Data: 2011-12-15 13:13:07
    Temat: Re: czy stracę uprawnienia pracownika socjalnego ?
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    W dniu 2011-12-15 11:25, Andrzej Kłos pisze:

    > dla wielu osób "normalny" kraj to mlekiem i miodem płynące US, kraj
    > pełen demokracji, wolności, swobód obywatelskich, niskich i prostych
    > podatków, małej administracji i dobrobytu. Wzór do naśladowania dla
    > wszystkich.
    >
    > andy_nek

    Dla wielu przy zachodniej granicy polski normalny kraj to nie osrane USA
    a Niemcy.

    Ale tak to jest jak ktos w dupie byl i swiat zna tylko z TVNu .

  • 12. Data: 2011-12-15 15:37:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.12.2011 12:02), Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...] niskich i prostych podatków,
    >
    > Gryząca ironia z drugiej strony wskazuje coś jeszcze: "kraj
    > eksperymentów".
    > W końcu nie tak wiele krajów sprawdziło, że >90% podatek dochodowy
    > *nie działa* tak jakby kto oczekiwał, a i doświadczenia z prohibicji
    > powinny dawać do myślenia - również tym, którzy takich eksperymentów
    > u siebie nie robili.

    Piszesz tak jakby byli odosobnieni w tych eksperymentach. A przecież
    prohibicję w tamtych czasach miała także Norwegia, Finlandia, częściowo
    Kanada, Islandia oraz prawie Szwecja.

    Co do podatków, to podobno Szwecja też miała jakąś absurdalnie wysoką
    stawkę podatkową (piszę "podobno", bo słyszałem o stawce 102%, więc nie
    wiem czy to nie jest w kategorii mitu).

    p. m.

  • 13. Data: 2011-12-15 15:39:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/15/2011 4:25 AM, Andrzej Kłos wrote:

> [...]
    > pełen demokracji, wolności, swobód obywatelskich, niskich i prostych
    > podatków, małej administracji i dobrobytu. Wzór do naśladowania dla

    ha ha ha ha

  • 14. Data: 2011-12-15 20:26:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Dec 2011, mvoicem wrote:

    > Piszesz tak jakby byli odosobnieni w tych eksperymentach. A przecież
    > prohibicję w tamtych czasach miała także Norwegia, Finlandia, częściowo
    > Kanada, Islandia oraz prawie Szwecja.

    Powiedzmy: twierdzenia o unikatowosci nie wysuwalem i nie wysuwam.
    Niemniej troche takich posuniec zrobili.

    > Co do podatków, to podobno Szwecja też miała jakąś absurdalnie wysoką stawkę
    > podatkową (piszę "podobno", bo słyszałem o stawce 102%, więc nie wiem czy to
    > nie jest w kategorii mitu).

    AFAIR nie jest, znana pisarka sie zalapala.

    pzdr, Gotfryd
    (chwilowo bez pliterek)

  • 15. Data: 2011-12-16 01:00:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.12.2011 21:26), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Powiedzmy: twierdzenia o unikatowosci nie wysuwalem i nie wysuwam.
    > Niemniej troche takich posuniec zrobili.

    > AFAIR nie jest, znana pisarka sie zalapala.

    No właśnie też słyszałem o tym w kontekście Astrid Lingren. I to właśnie
    budzi moje wątpliwości. Nie od dzisiaj wiemy że szeroko rozumiani ludzie
    kultury (oraz "ludzie kultury" brani cudzysłowiem), dość swobodnie
    interpretują cyferki.

    p. m.

  • 16. Data: 2011-12-16 05:11:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    NoTak wrote:

    > W normalnych krajach ilosc urzednikow panstwowowych jest wielokrotnie
    > nizsza niz u nas i pieniadze ida do ludzi u nas utrzymuja armie
    > urzednikow.

    żebyś się bardzo nie zdziwił jak jest w innych krajach... :)

  • 17. Data: 2011-12-16 05:15:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > *nie działa* tak jakby kto oczekiwał, a i doświadczenia z prohibicji
    > powinny dawać do myślenia - również tym, którzy takich eksperymentów

    niestety to także kraj który nie wyciągnął żadnym mundrych wniosków z jednej
    prohibicji i wprowadził drugą której skutki sa identyczne. (narkotyki sa
    łatwo dostępne choć drogie a przestępczość zorganizowana kwitnie w
    najlepsze).

    Kraj ten też ma dość specyficzne pojęcie wolności. Ponadto jest to państwo
    które po ciuchutku przestało służyć obywatelom, służy korporacjom które
    kreują prawo oraz sterują polityką rządu USA.

  • 18. Data: 2011-12-16 20:57:10
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jak masz jakiś dyplom, certyfikat to uprawnień już nie stracisz.
    Pracownik to pracownik. Raz pracuje tu a raz tam.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w