  • 1. Data: 2011-12-12 11:18:44
    Temat: Konkurs smsowy i moje imię
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Kilka tygodni temu jadąc busem słuchałem Radia Zet. Ponieważ akurat
    szykowała się w ich konkursie jakaś kumulacja na ok. 100 tysięcy,
    postanowiłem wysłać symbolicznie jednego sms-a. Dla niezorientowanych:
    treść takiego sms-a to po prostu hasło "RADIO ZET" i nic więcej.
    Oczywiście nie oddzwonili i przez dłuższy czas bombardowali mnie sms-
    ami zachęcającymi do dalszego udziału, ale to normalne. Zaciekawiła
    mnie jednak treść jednej z informacji zwrotnych.

    W większości przypadków była to wiadomość typu: "użytkownik o numerze
    X ma szansę na wygranie...", gdzie X to mój numer. Przynajmniej 2 razy
    była to jednak wiadomość, w której zwracano się do mnie bezpośrednio
    moim imieniem. Moje pytanie: skąd mieli do niego dostęp (nigdy im go
    nie podawałem) i czy uzyskali go zgodnie z prawem?

    Nie jestem pieniaczem, ale sprawa troszkę mnie zastanowiła i może
    wypadałoby coś z tym zrobić - skoro wyciągnęli skądś moje imię, to kto
    wie co jeszcze wydobyli. Mam telefon w Orange i z tego co wiem
    aktualnie nie ma czegoś takiego jak otwarta baza numerów telefonów tej
    sieci.

  • 2. Data: 2011-12-12 13:26:55
    Temat: Re: Konkurs smsowy i moje imię
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    A co oni na to powiedzieli ? Że skąd mają twoje dane ?

  • 3. Data: 2011-12-12 13:48:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/12/2011 5:18 AM, Piotrek wrote:
> [...]
    > wie co jeszcze wydobyli. Mam telefon w Orange i z tego co wiem
    > aktualnie nie ma czegoś takiego jak otwarta baza numerów telefonów tej

    a co stoi w regulaminie na temat udostepnienia danych?

  • 4. Data: 2011-12-12 14:50:20
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Mogą wcale nie mieć Twojego imienia.
    Operator może świadczyć usługę polegającą na wstawianiu w do wiadomości
    w określone miejsce imienia już po tym jak nadawca go wysłał.

    mp.

  • 5. Data: 2011-12-12 15:40:10
    Temat: Re: Konkurs smsowy i moje imi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    Przemyśl, czy na pewno rzeczone SMS-y mają związek z Radio-ZET. Ja w ich
    konkursie nie brałem udziału, a ostatnio też dostaję SMS-y o treści
    "jesteśmy zdziwieni, że nie chcesz odebrać nagrody ..." lub zbliżonej.
    Sądzę, że gdzieś nieopacznie wyraziłeś zgodę na wysyłanie reklam. Przy czym
    to może być niekoniecznie zwiazane z SMS-ami. Czasem tak działają serwisy
    Internetowe, gdzie wpisujesz numer telefonu komórkowego (np. NK, FB). A tam
    imię już podajesz :-)

  • 6. Data: 2011-12-12 16:17:06
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > czym to może być niekoniecznie zwiazane z SMS-ami. Czasem tak działają
    > serwisy Internetowe, gdzie wpisujesz numer telefonu komórkowego (np. NK,

    Do tego by otrzymywać spoam reklamowy takich serwisów nie trzeba wyrażać
    zgody. Wystarczy, że kolega Cię wpisał do swojej książku adresowej.

  • 7. Data: 2011-12-12 16:21:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Do tego by otrzymywać spoam reklamowy takich serwisów nie trzeba wyrażać
    > zgody. Wystarczy, że kolega Cię wpisał do swojej książku adresowej.

    Z numerem telefonu musiałby to robić.

  • 8. Data: 2011-12-12 16:43:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z numerem telefonu musiałby to robić.

    A nie ma w ichnich książkach możliwości wpisania numeru ?