  • 1. Data: 2011-12-13 10:01:15
    Temat: [Pilne!] Towar zakupiony przez internet
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Czy towar zakupiony przez internet na Allegro od firmy (wystawiona
    faktura VAT) podlega prawu zwrotu w ciągu 10 dni od zakupu/otrzymania?
    Czy można prosić o wskazanie konkretnej podstawy prawnej, jesłi taka
    istnieje? Jak mam rozmawiać, że sprzedawca w tej sprawie (twierdzi, że
    nie ma takiej możliwości)?

    Pzdr, OMSON

    P.S. Sprawa dotyczy interfejsu audio, który nie działa z powodu
    niedopracowanych sterowników, jakie udostępnia producent (na forum
    producenta jest cała rzesza oburzonych konsumentów z całego świata) -
    tym samym jest bezużyteczny... Sprzedawca upiera sie, że fizycznie jest
    bez zarzutu - pozostaje mi jedynie trzymać się prawa do zwrotu w ciągu
    10 dni bez podawania przyczyny?

  • 2. Data: 2011-12-13 10:07:52
    Temat: Re: [Pilne!] Towar zakupiony przez internet
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.12.2011 11:01, OMSON pisze:
    > Czy towar zakupiony przez internet na Allegro od firmy (wystawiona
    > faktura VAT) podlega prawu zwrotu w ciągu 10 dni od zakupu/otrzymania?

    Kluczowa sprawa: przez kogo kupiony? Przez osobę fizyczną w celach
    konsumenckich (czyli bez związku z ewentualną działalnością)?

  • 3. Data: 2011-12-13 10:21:36
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Kluczowa sprawa: przez kogo kupiony? Przez osobę fizyczną w celach
    > konsumenckich (czyli bez związku z ewentualną działalnością)?

    Tak.

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2011-12-13 10:25:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.12.2011 11:21, OMSON pisze:

    > Tak.

    Patrz: ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.

  • 5. Data: 2011-12-13 10:56:30
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-13 10:01:15 +0000, OMSON <o...@i...pl> said:

    > P.S. Sprawa dotyczy interfejsu audio, który nie działa z powodu
    > niedopracowanych sterowników, jakie udostępnia producent (na forum
    > producenta jest cała rzesza oburzonych konsumentów z całego świata)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ciekawość mnie zżera: i mimo to kupiłeś?
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2011-12-13 10:58:32
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ciekawość mnie zżera: i mimo to kupiłeś?

    Opcje:
    1) Nie wierzył :)
    2) Najpierw kupił. Potem sprawdził co kupił.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2011-12-13 11:06:30
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Bydlę pisze:

    > Ciekawość mnie zżera: i mimo to kupiłeś?
    > ;>>>

    No coś Ty - przecież nie wiedziałem o tym. Czytałem sporo przed zakupem,
    oglądałem prezentacje na YT, dopiero jak podłączyłem do komputera i
    zorientowałem się, że coś jest nie halo, zacząłem szukać pod kątem
    zbugowanych driverów... I szczena mi opadła :( Dobrze wiesz, że to nie
    pierwszy mój interfejs i wiem jak ma działać (a takiego kwiatka jeszcze
    nie było). Dlatego nie zamierzam brać tego na klatę i tłumaczyć sie
    komuś przy ewentualnej odsprzedaży... Mam pewne prawa, z których
    zamierzam skorzystać i niech się sprzedawca martwi, co z tym fantem
    zrobić (a idę o zakład, że musiał wiedzieć co jest grane zanim sprzedał,
    bo podejrzanie niska cena była nówki, na tle innych ofert on-line).

    Pzdr, OMSON

  • 8. Data: 2011-12-13 11:08:52
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Patrz: ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.

    Powołałem sie na nią w oświadczeniu odstąpienia od umowy.
    Czekam na reakcję z drugiej strony...

    Pzdr, OMSON

  • 9. Data: 2011-12-13 11:13:05
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2011-12-13 11:07, Andrzej Lawa pisze:

    > Kluczowa sprawa: przez kogo kupiony? Przez osobę fizyczną w celach
    > konsumenckich (czyli bez związku z ewentualną działalnością)?
    Jeszcze druga kluczowa sprawa: aukcja czy SAMO Kup Teraz.
    UWAGA są też aukcje z kup teraz!!

    mp.

  • 10. Data: 2011-12-13 11:27:47
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Michał Pysz pisze:

    > Jeszcze druga kluczowa sprawa: aukcja czy SAMO Kup Teraz.
    > UWAGA są też aukcje z kup teraz!!

    Skorzystałem z opcji 'kup teraz', natomiast aukcja miała tez opcje
    licytacji (ale ciężko teraz powiedzieć). Co zmienia każda z opcji, jesłi
    chodzi o przysługujące mi prawo?

    Pzdr, OMSON