  • 1. Data: 2008-10-26 16:45:52
    Temat: czy najbliższa rodzina musi płacić opłatę skarbową za pełnomocnictwo?
    Od: j...@i...pl

    Witam,

    moja Babcia dała pełnomocnictwo notarialne mojej Mamie (a swojej córce) aby
    ją reprezentowała przed sądem cywilnym. Sąd przysłał pismo w którym domaga
    się uregulowania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo. Budzi to nasze
    zdziwienie ponieważ najbliższa rodzina z tego co wiem jest zwolniona z
    opłat skarbowych w przypadku pełnomocnictwa. Notariusz też kiedy
    pełnomocnictwo wystawiał o opłacie nic nie mówił. Co robić? Czy sąd ma
    rację domagając się opłaty skarbowej?

    pozdrawiam,
    Zbyszek

  • 2. Data: 2008-10-26 19:53:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    j...@i...pl pisze:

    > Czy sąd ma rację domagając się opłaty skarbowej?

    Nie ma racji, ale cz na pewno chodzi o opłatę skarbową ?
    Pełnomocnictwo zstępnemu jest wolne od opłaty, a poza tym nawet gdyby
    opłata skarbowa się należała, to sąd nie wzywa do jej uiszczenia, tylko
    składa donos do US.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-10-27 21:29:24
    Od: "adam.eu" <a...@g...pl>

    > Nie ma racji, ale cz na pewno chodzi o opłatę skarbową ?
    > Pełnomocnictwo zstępnemu jest wolne od opłaty,

    Możesz przytoczyć przepis?

    Adam

  • 4. Data: 2008-10-28 06:52:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    adam.eu pisze:

    > Możesz przytoczyć przepis?

    Nie mogę, nie popieram lenistwa.

  • 5. Data: 2008-10-28 20:41:13
    Od: j...@i...pl

    Johnson wrote:

    > Nie ma racji, ale cz na pewno chodzi o opłatę skarbową ?

    Nie mam wątpliwości, że tak. Sąd w 2 miejscach wzywa do uiszczenia opłaty
    skarbowej.
    -pierwsze to Postanowienie:
    cyt.: "Sąd rejonowy (...) postanowił:
    wezwać pełnomocnika powoda, do przedstawienia dowodu uiszczenia opłaty
    skarbowej od pełnomocnictwa."

    -drugie to zawiadomienie o stawieniu się na rozprawę gdzie pod druczkiem
    długopisem dopisano:
    cyt.: "Sąd zobowiązuje Panią do przedstawienia dowodu uiszczenia opłaty
    skarbowej od pełnomocnictwa."

    > Pełnomocnictwo zstępnemu jest wolne od opłaty, a poza tym nawet gdyby
    > opłata skarbowa się należała, to sąd nie wzywa do jej uiszczenia, tylko
    > składa donos do US.

    To wiem. Tylko jak to teraz sądowi wytłumaczyć. Napisać pismo z informacją,
    że zstępny jest wolny od opłaty + numer paragrafu. Czy powiedzieć w sądzie?
    Żeby tylko nie wyszło, że Sąd pouczam. Sąd wie, że moja mama jest córką
    babci bo mama powiedziała to na pierwszej rozprawie (a babcia będąc wtedy
    na sali to publicznie zaświadczyła). Sprawa dzieje się przed wydziałem
    cywilnym sądu rejonowego.

    dzięki za odpowiedź,
    Zbyszek

  • 6. Data: 2008-10-29 20:35:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    j...@i...pl pisze:

    > Tylko jak to teraz sądowi wytłumaczyć. Napisać pismo z informacją,
    > że zstępny jest wolny od opłaty + numer paragrafu.

    Tak zrobić.

    > Żeby tylko nie wyszło, że Sąd pouczam.

    Jak sąd nie zna przepisów, to trzeba go pouczyć.