  • 1. Data: 2007-01-25 11:07:10
    Temat: czy można złożyć zeznania zdalnie?
    Od: noname <n...@n...pl>

    chcę wytoczyć pozew cywilny firmie, która znajduje się na drugim końcu
    kraju. czy mogę w jakiś sposób złożyć dowody i zeznania w sprawie na
    odległość, w mojej miejscowości?

    i drugie pytanie - jakie są koszty wniesienia sprawy/postepowania
    sądowego? gdzieś czytałem że 5% kwoty jaką chcę odzyskać - czy to jedyny
    koszt? jak wygląda sprawa z pokrywaniem kosztów przez oskarżonego i
    winnego? czy mogę doliczyć wpłatę jakichś pieniędzy na "cel
    charytatywny" jako zaduśczuczynienie i karę za próbę oszustwa?

  • 2. Data: 2007-01-25 14:42:20
    Temat: Re: czy można złożyć zeznania zdalnie?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > chcę wytoczyć pozew cywilny firmie, która znajduje się na drugim końcu
    > kraju. czy mogę w jakiś sposób złożyć dowody i zeznania w sprawie na
    > odległość, w mojej miejscowości?

    Raczej nie. Ale sprawdź najpierw, czy nie możesz pozwać do sądu właściwego z
    uwagi na swoje miejsce zamieszkania. Z reguły większość roszczeń pieniężnych
    z umów daje taka możliwość, jako że jest to dług oddawczy, czyli miejscem
    spełnienia świadczenia jest siedziba wierzyciela (por. art. 34 k.p.c).

    > i drugie pytanie - jakie są koszty wniesienia sprawy/postepowania
    > sądowego? gdzieś czytałem że 5% kwoty jaką chcę odzyskać - czy to jedyny
    > koszt?

    W zasadzie tak. Jednak jeśli jest to sprawa gospodarcza, to jednak
    sugerowałbym profesjonalnego pełnomocnika z uwagi na horrendalne wymogi
    formalne.

    > jak wygląda sprawa z pokrywaniem kosztów przez oskarżonego i winnego?

    Rozumiem, że chodzi o pozwanego, bo to sprawa cywilna: zasadą jest że strona
    przegrywajaca sprawę zwraca przeciwnikowi koszty procesu (wszystkie opłaty
    jakie poniósł plus koszty zastępstwa procesowego, jesli takie było, wg.
    wysokości określonej w rozporz adzeniu)

    > czy mogę doliczyć wpłatę jakichś pieniędzy na "cel charytatywny" jako
    > zaduśczuczynienie i karę za próbę > oszustwa?

    Nie. Przynajmniej jeśli chodzi o sprawę cywilną.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-25 20:45:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "noname" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    A nie da się tego zrobić w postępowaniu uproszczonym? Wówczas wysyłasz pozew i
    wraca wyrok.

  • 4. Data: 2007-01-25 21:37:20
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > A nie da się tego zrobić w postępowaniu uproszczonym? Wówczas wysyłasz
    > pozew i wraca wyrok.

    nie na tym polega postępowanie uproszczone
    pewnie miałeś na myśli upominawcze

    KG

  • 5. Data: 2007-01-25 21:39:18
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > nie na tym polega postępowanie uproszczone
    > pewnie miałeś na myśli upominawcze

    I nakaz. Ale to nie gwarantuje braku rozprawy jak pozwany się sprzeciwi.
    Czuć karnistą :)

    Marcin.

  • 6. Data: 2007-01-25 21:53:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:e440d$45b92388$594f142c$28113@news.chello.pl...

    > I nakaz. Ale to nie gwarantuje braku rozprawy jak pozwany się sprzeciwi.
    > Czuć karnistą :)

    Tak, czy siak osobiście powód raczej rzadko musi się w sądzie stawić. Nawet jak
    będzie rozprawa, to taniej wyjdzie wynająć adwokata stamtąd.

  • 7. Data: 2007-01-26 21:21:02
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    noname wrote:
    > czy mogę w jakiś sposób złożyć dowody i zeznania w sprawie na
    > odległość, w mojej miejscowości?

    Tak. Pocztą.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2007-01-26 22:06:46
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Tak. Pocztą.

    Zeznania?

  • 9. Data: 2007-01-26 22:17:43
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Krzemiński wrote:

    > Zeznania?

    Wychodzę z założenia, że pytającemu chodziło o oświadczenia strony.