  • 1. Data: 2002-08-01 17:16:09
    Temat: czy moge zameldować ?
    Od: "Ania" <a...@i...pl>

    cześć!
    Moja teściowa i teść są od kilku lat po rozwodzie. Oboje są najemcami
    mieszkania komunalnego , tzn. na przydziale figuruje teść i w drugiej
    kolejności teściowa.
    Teść mieszka za granicą. Nie przebywa na co dzień w Polsce. Lecz co pewien
    czas przyjeżdza dla podtrzymania faktu, że z mieszkania korzysta.
    Pytanie - czy teściowa, która wymaga opieki (zaświadczenie od lekarza
    psychiatry) może bez zgody teścia zameldować na stałe swojego kolegę? a
    jeżeli nie, to czy może to zrobić po wyjściu za kolegę za mąż?

    Pozdrawiam Ania

  • 2. Data: 2002-08-04 21:58:54
    Temat: Re: czy moge zameldować ?
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    <Użytkownik > from <a...@i...pl> wrote :

> [...]
    > (zaświadczenie od lekarza psychiatry) może bez zgody teścia
    > zameldować na stałe swojego kolegę? a jeżeli nie, to czy może to

    Nie ma prawa _nikogo_ zameldować bez zgody drugiej osoby,
    na którą jest umowa najmu. Może za to zacząć starania o to,
    żeby byłego męża pozbawić prawa do bycia najemcą. Jest to jednak
    długa i trudna do przejścia droga. Jeśli jednak udowodni w wydziale
    lokalowym, że teść przebywa stale za granicą (świadkowie, najlepiej
    dzielnicowy) to jest szansa na "pozbycie się" teścia z mieszkania.
    Zakładam, że stan, który podajesz jest prawdziwy, czyli, że teść
    mieszka na stałe gdzieś za granicą a tu przyjeżdża od czasu do czasu
    czyli faktycznie nie zamieszkuje.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 3. Data: 2002-08-05 10:10:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Andrzej" <a...@o...pl> wrote in message news:aik85b$fn1$1@news.tpi.pl...

    > Nie ma prawa _nikogo_ zameldować bez zgody drugiej osoby,
    > na którą jest umowa najmu.

    Jest Pan pewien ?

    Bo jesli tak, to moze wymeldowac bylego meza...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-08-07 16:25:18
    Temat: Re: Re: czy moge zameldować ?
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Andrzej" <a...@o...pl> napisał:

    >Nie ma prawa _nikogo_ zameldować bez zgody drugiej osoby,
    1. zameldownia dokonuje wlasciwy urzad na wniosek zainteresowanego,
    (ktory ma obowiazek prawny zglosic fakt zamieszkiwania)
    2. 'Zgoda' jest wymagana, ale od wlasciciela lokalu (nie najemcy czy
    innej 'drugiej osoby') i w przypadku zameldowania na pobyt stały.

    >że teść przebywa stale za granicą
    Wcale nie musi przebywac 'za granicą' !
    Wystarczy, np. ze "bez wymeldowania się opuscił dotychczasowe miejsce
    pobytu stałego i nie przebywa w nim co najmniej przez okres 6
    miesięcy, a nowego miejsca jego pobytu nie można ustalić".
    Może powinienes poczytać ustawe o ewidencji ludności ?

    Artur Golański

  • 5. Data: 2002-08-10 09:19:45
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Sun, 04 Aug 2002 21:58:54 +0000, Andrzej wrote:
    [ciach]

    > Nie ma prawa _nikogo_ zameldowaae bez zgody drugiej osoby, na któr? jest
    > umowa najmu. Mo?e za to zacz?ae starania o to, ?eby by?ego m??a pozbawiae
    [ciach]

    hmm, a mi sie zdawalo ze od bodajze maja nie trzeba udawadniac prawa do
    lokalu... cos Trybunal Konstytucyjny itd...

    maHo