  • 1. Data: 2004-09-20 08:19:42
    Temat: czy mogę reklamować - TPSA
    Od: "ukf71" <u...@p...onet.pl>

    Witam !
    Ponieważ weszła w życie nowa ustawa Prawo Telekomunikacyjne, która mówi o
    darmowym bilingu szczegółowym (art.93, ust.5) oraz o darmowej usłudze
    "ograniczania połączeń wychodzących" (art.93 ust.3).
    Ponadto mimo iż uzyte tu jest sformulowanie "przedsiębiorca wyznaczony",
    jest w ustawie klauzula o tym iż do czasu wyznaczenia operatorów
    świadczacych usługę powszechną jest nim operator o znaczącej pozycji
    rynkowej a wszelkie akty wykonawcze wydane do starej ustawy mają
    zastosowanie do czasu wydania nowych (art 221 i 223).
    I teraz mam pytanie.
    Ponieważ przyszedł do mnie rachunek telefoniczny wystawiony 14.09.2004 w a
    więc pod rzadami nowej ustawy, chciałem się zapytać czy mogę reklamowac
    opłaty za biling i za ograniczenie połączeń (bo i jedno i drugie po staremu
    jest na rachunku).
    Ale mam wątpliwości bo oplata za biling dotyczy bilingu za sierpień (ale
    wszak można zamawiać biling jednorazowy za okres do ostatnich 12 miesięcy i
    gdybym nie miał usługi bilingu comiesięcznego to gdybym teraz zamówił biling
    za np styczeń to musieli by przysłać za darmo). Ale ja zamawiałem uslugę
    comiesięcznego bilingu dawno temu.
    No ale realizacja usługi nastąpi we wrześniu. Czy mam płącić za biling mimo
    iż dotyczy sierpnia ? Wszak na bilingu jest data sporządzenia wydruku
    (biling mimo iż ustawa gdzie indziej nakazuje aby teraz przychodził razem z
    rachunkiem - jeszcze nie otrzymałem).
    I załóżmy, że datą sporządzenia bedzie 16.09. Czy należy płacić za uslugę
    realizowaną we wrześniu gdy obowiązuje prawo mówiące o darmowym bilingu czy
    nalezy się kierować czego ten biling dotyczy.
    Ja uważam (a nie znam się na prawie więc proszę o pomoc) na podstawie
    logicznego myślenia, ze skoro realizują usługę teraz a prawo mówi iż muszą
    bezpłatnie to powinienem reklamować opłątę za biling. tak jak wcześniej
    napisałem, gdybym nie miał tej uslugi i teraz zamówiłbym jednorazowy biling
    za styczeń to mialbym za darmo. Mimo iz rozmowy odbywały się i biling
    dotyczy stycznia. Bo usługa by była teraz realizowana i teraz zamawiana.
    A jeśłi muszę płącić za biling (gdyby decydowala data zamówienia uslugi) to
    czy muszę z bilingu zrezygnować i zamówić go od nowa ? Bo za miesiąc też go
    dostanę i nie wiem czy będzie płatny.
    Druga sprawa to usluga ograniczenie połączeń wychodzących.
    Jak napisałem obecnie jest świadczona za darmo wg prawa (przez TPSA bo nie
    dotyczy to wszystkich operatorów).
    I teraz : ja mam na rachunku pozycję : "usługa ograniczenie połączeń
    wychodzących za okres 01.09 do 30.09".
    Ustawa weszła w życie 03.09.
    I mam dylemat.
    Tylko trzy dni im się (logicznie myśląc) należy opłaty za usługę. Bo dalej
    ją realizując od 03.09 muszą ją realizować bezpłatnie.
    A ja mam do zaplącenia za ten okres pełną sumę 3,66 zł z VAT.
    Mała to kwota i w zasadzie dałbym sobie spokój, ale że TPSA próbuje często
    oszukiwać (a ja reklamuję i uznają reklamację często) nawet na drobne sumy
    to ja nie mam zamiaru rezygnować.
    Tym bardziej, ze taka reklamacja zmusi ich aby poprawili wpisy w systemie
    rozliczającym aby w przyszłych rachunkach nie było nienależnych opłat.
    Tylko czy te dwie sprawy mogę reklamować tak aby mieć szansę na uznanie
    reklamacji ?
    poproszę o pomoc Was - specjalistów bo jak pisałem nie znam się na prawie.
    jestem elektronikiem i gdyby coś to sluze pomocą w sprawie zabezpieczeniu
    swojej linii przed pajęczarzami (jestem na bierząco w sprawie oszustw
    telekomunikacyjnych i stosowanych metod oszukiwania abonentów). Zazwyczaj
    jestem na pl.misc.telefonia.
    pozdrawiam serdecznie Grupę i z góry dziekuję za odpowiedzi i każdą sugestię
    Michał