  • 11. Data: 2013-10-05 21:09:59
    Temat: Re: czy mogę nagrywać spotkania w pracy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Oct 2013, hikikomorisan wrote:

    > jaki problem?

    Problem podsłuchiwania.
    Podsłuchiwanie JEST ZABRONIONE.
    W odróżnieniu od rejestrowania rozmów w których bierze się udział
    (choćby tylko pasywny, tj. słucha).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-10-05 22:46:10
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Problem podsłuchiwania.
    > Podsłuchiwanie JEST ZABRONIONE.

    zza drzwi tez?

    > W odróżnieniu od rejestrowania rozmów w których bierze się udział
    > (choćby tylko pasywny, tj. słucha).

    "bierze sie udzial"

    czy wyjscie na 5 minut do kibla w czasie przerwy w trakcie 3 godzinnej
    rozmowy sprawia, ze nie biore udzialu w rozmowie?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 13. Data: 2013-10-05 23:01:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Oct 2013, hikikomorisan wrote:

    > zza drzwi tez?

    Ha.
    IMVHO: "zależy".
    Jeśli dajmy na to słyszałbyś sławne już wywody sławnego redaktora
    Kamila D. na temat stołu ;), czemu "nie mógłbyś łatwo zapobiec" :P
    bo wydobywały się w sposób mocno niekontrolowany i czego autor
    "rozsądnie mógł się spodziewać", to IMO niewątpliwie nie.
    Ale jeśli znalezienie się za tymi drzwiami było celowe i "nasłuch"
    był celowy, to IMVHO tak.

    > "bierze sie udzial"
    >
    > czy wyjscie na 5 minut do kibla w czasie przerwy w trakcie 3 godzinnej
    > rozmowy sprawia, ze nie biore udzialu w rozmowie?

    Jeśli rozmówcy w tym czasie poruszyli jakąś sprawę DLATEGO, że
    wyszedłeś, bo np. nie chcieli mówić przy szefie, to na 100%
    nie brałeś udziału w *tej* rozmowie. Bo to była inna rozmowa,
    niż ta wcześniej i ta później.
    Jeśli zaś mówiliby to samo w Twojej obecności tudzież wiedząc
    że nagrywasz, to IMVHO można dopuścić że "bierzesz udział".
    Ale teraz udowodnij, że mówiliby to samo wiedząc.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-10-06 09:54:38
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

> [...]
    > że nagrywasz, to IMVHO można dopuścić że "bierzesz udział".
    > Ale teraz udowodnij, że mówiliby to samo wiedząc.

    czyli nagrywac trzeba w parach - jak jeden musi do kibla, to drugi
    siedzi i pilnuje ;)

  • 15. Data: 2013-10-08 00:28:32
    Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl>

    > Problem podsłuchiwania.
    > Podsłuchiwanie JEST ZABRONIONE.
    > W odróżnieniu od rejestrowania rozmów w których bierze się udział
    > (choćby tylko pasywny, tj. słucha).

    Ok, nie ma problemu z nagrywaniem rozmów, w których się uczestniczy. A
    jak sprawa wygląda z późniejszym wykorzystaniem nagrań? To już chyba nie
    jest (przynajmniej wg mnie nie powinno być) już takie proste.

    Pozdrawiam,
    MAG

  • 16. Data: 2013-10-08 00:33:55
    Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-29 15:05, yapann pisze:
    > "Karol Misiukiewicz" <k...@t...pl> wrote in message
    >
    > no ale to nie odpowieada na postawione pytanie ..
    >
    > Z tego co poczytałam nagrywać mi wolno, ale chciałabym nie musieć o tym
    > uprzedzać - co do tego nie jestem pewna

    A można wiedzieć dlaczego nie chcesz się ujawniać z nagrywaniem? Jeśli
    nagranie ma służyć egzekwowaniu ustaleń, to uczciwiej będzie ludzi o tym
    poinformować. Inaczej wygląda to na polowanie na haki. Jak się z czymś
    ujawnisz, albo co gorsza ktoś zauważy, że nagrywasz w tajemnicy, to
    ludzie poczują się szpiegowaniu i gwarantuję, że mimo, iż będzie
    dokładnie wiadomo, co kto powiedział, współpracy to nie poprawi.

    Pozdrawiam,
    MAG

  • 17. Data: 2013-10-11 22:45:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Oct 2013, hikikomorisan wrote:

    > czyli nagrywac trzeba w parach - jak jeden musi do kibla,
    > to drugi siedzi i pilnuje ;)

    Wygląda na dobre rozwiązanie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-10-11 22:46:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Oct 2013, MAG wrote:

    > Ok, nie ma problemu z nagrywaniem rozmów, w których się uczestniczy. A jak
    > sprawa wygląda z późniejszym wykorzystaniem nagrań? To już chyba nie jest
    > (przynajmniej wg mnie nie powinno być) już takie proste.

    A to jasne.
    Cała paczka przeszkód jest po drodze, jak kto chce takie nagranie
    np. opublikować.

    pzdr, Gotfryd