eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy mam prawo żądać zdjęć w dużej rozdzielczości od fotografa? › czy mam prawo żądać zdjęć w dużej rozdzielczości od fotografa?
    From: sun <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy mam prawo żądać zdjęć w dużej rozdzielczości od fotografa?
    Date: Thu, 21 Oct 2004 19:29:44 +0200

    Witam,
    Problem mój jest następujący:
    Sesja u fotografa, chrzciny, płatne od każdej pozy po 35 zł. w tym 2
    odbitki, duża i mała.
    Do tego zażyczyłem sobie zgranie zdjęć na płytę - dostałem prezentację,
    która mnie powaliła z nóg.
    Zdjęcia robione aparatem cyfrowym, odbitki super, prezentacja żenada.
    nagrali mi fotki w rozdzielczości uniemożliwiającej zrobienia z nich
    odbitek - chyba że w formacie znaczka pocztowego.
    Zrobiłem awanturę. Dostałem odpowiedź, że żaden zakład nie nagrywa zdjęć
    w rozdzielczości umożliwiającej kopiowanie.
    Czyżby?
    Słyszałem, że jeśli ktoś bierze profesjonalnego fotografa np. na wesele,
    ślub etc. to dostaje negatyw.
    Zażądałem zdjęć w wysokiej rozdzielczości, najlepiej bez kompresji. Mam
    rodzinę za granicą i nie bawi mnie przesyłanie im odbitek po 10 - 15 zł
    za sztukę. Wyślę im plik, niech sobie wywołają.
    Po za tym prezentacja, przy zdjęciach 600x300 pixeli to wybaczcie,
    żenada, na monitorze 19" widać zamiast zdjęcia znaczki pocztowe :D

    Pracownik powiedział, że poprosi szefa o zgodę na nagranie w 1600x1200.
    To i tak mało, bo pewnie w rawie jak robił to ma z 2800x3000 albo
    więcej, ale niech tam.
    Co zrobić jak odmówią?

    Dodam, że za prezentację wraz z nagraniem na cd (płyta omega za 1.20 zł)
    kosztowała 30 zł

    Jestem wkurzony jak nie wiem

    Pozdrawiam
    Grzesiek.