    From: "Michał Chrustek" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy jestem karany ??
    Date: Wed, 28 May 2003 20:56:35 +0200

    Sprawa jest następująca (postaram się krótko mówić).
    BYłem zarejestrowany jako bezrobotny i miałem ten statut do 7-go lutego (rok
    nie istotny). Rozpocząłem pracę 1-go lutego, miałem więc obowiązek zgłosić
    to do Urzędu Pracy.(gdybym nie miał pracy, to poszedłbym tam 7-go lutego i
    przedłużył). W pracy zapytano mnie o to czy jestem zarejestrowany, bo wtedy
    pójdą mnie "wygłosić". Odpowiedziałem że tak, ale oni tego nie wygłosili
    (faktem jest, że nie mieli takiego obowiązku, ale powiedzieli, że to
    załatwią więc zaufałem). Nie załatwili - po pewnym czasie UP dzwoni, że nie
    zgłosiłem tego co miałem - próbowałem się bronić, ale przepisy są jasne.
    Kolegium (jak do mnie przyszło pierwsze zawiadomienie o stawienie się na
    "sprawę" stało się wtedy sądem grodzkim) ukarało mnie mandatem 200zł za
    niezgłoszenie tego (faktu rozpoczęcia pracy) do UP (ze względu na ilość dni
    i zainstniełą sytuację i moje wytłumaczenia dali mi małą karę). Czy teraz
    jak będę potrzebował zaświadczenie o niekaralności, to będę widniał jako
    karany ??
    Jeśli odpowiedź jest pozytywna, to czy kiedyś ten status się przedawnia ??

    Pozdrawiam.
    Michał Chrustek