  • 1. Data: 2003-05-28 18:56:35
    Temat: czy jestem karany ??
    Od: "Michał Chrustek" <k...@i...pl>

    Sprawa jest następująca (postaram się krótko mówić).
    BYłem zarejestrowany jako bezrobotny i miałem ten statut do 7-go lutego (rok
    nie istotny). Rozpocząłem pracę 1-go lutego, miałem więc obowiązek zgłosić
    to do Urzędu Pracy.(gdybym nie miał pracy, to poszedłbym tam 7-go lutego i
    przedłużył). W pracy zapytano mnie o to czy jestem zarejestrowany, bo wtedy
    pójdą mnie "wygłosić". Odpowiedziałem że tak, ale oni tego nie wygłosili
    (faktem jest, że nie mieli takiego obowiązku, ale powiedzieli, że to
    załatwią więc zaufałem). Nie załatwili - po pewnym czasie UP dzwoni, że nie
    zgłosiłem tego co miałem - próbowałem się bronić, ale przepisy są jasne.
    Kolegium (jak do mnie przyszło pierwsze zawiadomienie o stawienie się na
    "sprawę" stało się wtedy sądem grodzkim) ukarało mnie mandatem 200zł za
    niezgłoszenie tego (faktu rozpoczęcia pracy) do UP (ze względu na ilość dni
    i zainstniełą sytuację i moje wytłumaczenia dali mi małą karę). Czy teraz
    jak będę potrzebował zaświadczenie o niekaralności, to będę widniał jako
    karany ??
    Jeśli odpowiedź jest pozytywna, to czy kiedyś ten status się przedawnia ??

    Pozdrawiam.
    Michał Chrustek

  • 2. Data: 2003-05-28 22:26:38
    Temat: Re: czy jestem karany ??
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    no oczywiście że masz status niekaranego, sąd grodzki orzekając mandat nie
    orzeka w sprawie karnej tylko o wykroczeniu...mandat jest typowym środkiem
    wykroczeniowym...to tak jakbyś jechał samochodem z niezpiętymi pasami ;-))
    pozdrawiam
    Marcin

    --
    ...Collect my thoughts together
    I have to hold my head...

  • 3. Data: 2003-05-28 22:43:26
    Od: "weronika " <w...@N...gazeta.pl>

    Mrls <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wykroczeniowym...to tak jakbyś jechał samochodem z niezpiętymi pasami ;-))

    oj, raczej tak. Odkąd wykroczenia przeszły do kompetencji sadów, są to
    normalne KARY, więc trudno by uznać, że sie jest niekaranym.
    W.

  • 4. Data: 2003-05-29 06:04:01
    Od: "KdH" <m...@w...pl>

    > normalne KARY, więc trudno by uznać, że sie jest niekaranym.
    > W.

    straszna bzdura, weroniko - nie jestes pewna nie pisz nic, oczywiscie za
    wykroszenie jestes niekarany (tak jak z pasami;)!

  • 5. Data: 2003-05-29 07:31:22
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > oj, raczej tak. Odkąd wykroczenia przeszły do kompetencji sadów, są to
    > normalne KARY, więc trudno by uznać, że sie jest niekaranym.
    > W.

    Rzeczywiscie, bzduuura straszna.

    Sprawdz ustawe o Krajowym Rejestrze Karnym. Jedyna kara orzeczona
    w sprawie o wykroczenie, ktora moze byc wpisana do tego rejestru to areszt,
    ale
    to i tak nie oznacza ze ktos byl karany za przestepstwo.

    Konrad

  • 6. Data: 2003-05-29 09:46:42
    Od: "weronika " <w...@N...gazeta.pl>

    KdH <m...@w...pl> napisał(a):

    > straszna bzdura, weroniko - nie jestes pewna nie pisz nic, oczywiscie za
    > wykroszenie jestes niekarany (tak jak z pasami;)!

    Masz rację, sprawdziłam. Jest nawet orzeczenie któregoś z SA z 1998 r.
    Ale nadal nie jest to mandat ;)
    w.

  • 7. Data: 2003-05-30 07:24:26
    Od: "Michał Chrustek" <k...@i...pl>

    Dziękuję wszystkim za poruszenie tematu i odpowiedź.
    Życzę zdrowia i pogody :-)
    Michał Chrustek