  • 1. Data: 2003-03-19 15:12:43
    Temat: czy cos takiego podpisac
    Od: Piotr_I <s...@m...woytec.pl>

    1 Zakład w roku 2003 nie bedzie tworzyl Zakładowego Funduszu Swiadczeń
    Socjalnych i nie bedzie wypłacał swiadczenia urlopowego pracownikom
    ktorzy przebywaja na urlopie wypoczynkowym 14 dnia kalendarzowych

    czy cos takiego podpisac czy jest to zgodne z prawem
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-19 19:36:53
    Temat: Re: czy cos takiego podpisac
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > ktorzy przebywaja na urlopie wypoczynkowym 14 dnia kalendarzowych
    >
    > czy cos takiego podpisac czy jest to zgodne z prawem
    Witam. Ustawa z dnia 26 lipca 2002 r. Zakładowy fundusz muszą tworzyć
    pracodawcy którzy zatrudniają 20 pracowników i powyżej. Jeżeli Twój zakład
    zatrudnia mniej niż 20 pracowników to jest to zgodne z Kodeksem pracy.
    Dz.U./do nr.235/. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-03-20 07:21:59
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > pracodawcy którzy zatrudniają 20 pracowników i powyżej. Jeżeli Twój zakład
    > zatrudnia mniej niż 20 pracowników to jest to zgodne z Kodeksem pracy.

    Sam jestem ciekaw co z dalszą częścią pytania "i nie będzie wypłacał
    świadczenia urlopowego pracownikom
    którzy przebywają na urlopie wypoczynkowym 14 dni kalendarzowych " bo taki
    mniej więcej obowiązek chyba powstawał jak nie było funduszu.

  • 4. Data: 2003-03-20 08:30:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Mar 2003 16:12:43 +0100, Piotr_I
    <s...@m...woytec.pl> zakodował:

    >czy cos takiego podpisac

    IMHO nie, ale zależy od konsekwencji (IMHO nie warto np. z tego powodu
    tracić pracy).

    > czy jest to zgodne z prawem

    Tak.

    Ustawa o zakladowym funduszu swiadczen socjalnych.:

    Art. 4. 1. Układy zbiorowe pracy mog? dowolnie kształtować wysoko?ć
    odpisu na Fundusz, mog? również postanawiać, że u pracodawców, o
    których mowa w art. 3 ust. 1 i 3, Fundusz nie będzie tworzony, oraz że
    u pracodawców, o których mowa w art. 3 ust. 1b i 3, ?wiadczenie
    urlopowe nie będzie wypłacane.
    2. U pracodawców okre?lonych w art. 3 ust. 1, 1b i 3, których
    pracownicy nie s? objęci układem zbiorowym pracy, postanowienia w
    sprawach, o których mowa w ust. 1, mog? zawierać, z uwzględnieniem
    ust. 3, regulaminy wynagradzania.
    3. Jeżeli u pracodawcy, o którym mowa w ust. 2, nie działa zakładowa
    organizacja zwi?zkowa, postanowienia regulaminu wynagradzania w
    sprawie wysoko?ci odpisu na Fundusz, nietworzenia Funduszu lub
    niewypłacania ?wiadczenia urlopowego wymagaj? uzgodnienia z
    pracownikiem, o którym mowa w art. 8 ust. 2.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-03-20 20:20:51
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    > których mowa w art. 3 ust. 1 i 3, Fundusz nie będzie tworzony, oraz że
    > u pracodawców, o których mowa w art. 3 ust. 1b i 3, ?wiadczenie

    Myslisz, ze to jest zapis z układu zbiorowego?
    Czy taki układ zbiorowy nie powinien byc gdzies zarejestrowany ?

    Karol

  • 6. Data: 2003-03-20 20:29:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 20 Mar 2003 21:20:51 +0100, "Karol"
    <a...@p...antyspam.onet.pl> zakodował:

    >Myslisz, ze to jest zapis z układu zbiorowego?
    >Czy taki układ zbiorowy nie powinien byc gdzies zarejestrowany ?

    Czytaj do końca paragrafy, które zacytowałem zanim się odezwiesz.
    Naprawdę nie cytuję zbędnych rzeczy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-03-22 22:09:13
    Od: Agnieszka <a...@b...net.pl>

    Witam !

> [...]
    > pracodawcy którzy zatrudniają 20 pracowników i powyżej. Jeżeli Twój zakład
    > zatrudnia mniej niż 20 pracowników to jest to zgodne z Kodeksem pracy.

    a jesli pracodawca nie da nic mi do podpisania, to czy o tym fakcie moga
    mi powiedziec dopiero podczas skladania wniosku o urlop ?? i nie dostane
    pieniazkow ?

    pozdrawiam AGA