  • 1. Data: 2003-02-03 02:19:24
    Temat: czas choroby a nadgodziny
    Od: "BartekB" <n...@...aDresu>

    I pytanie dodatkowe, co to tak naprawde sa nadgodziny?
    Czy jesli z grafika wynika wieksza ilosc godzin, niz ustawowa norma na dany
    miesiac, ale wypadnie po drodze zwolnienie lekarskie, to czy wtedy licza sie
    godziny ustalone wczesniej w grafiku, czy tylko faktycznie przepracowany
    czas, a okres choroby nie "produkuje" godzin pracy?
    Chodzi o zwrot za nadgodziny po rozwiazaniu umowy.
    pzdr.
    B.

  • 2. Data: 2003-02-03 09:08:42
    Temat: Re: czas choroby a nadgodziny
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekB" <n...@...aDresu> napisał w wiadomości
    > I pytanie dodatkowe, co to tak naprawde sa nadgodziny?
    > Czy jesli z grafika wynika wieksza ilosc godzin, niz ustawowa norma na
    dany
    > miesiac,

    No ladnie, wiesz, ze planowanie godzin jest niedopuszczalne?

    ale wypadnie po drodze zwolnienie lekarskie, to czy wtedy licza sie
    > godziny ustalone wczesniej w grafiku, czy tylko faktycznie przepracowany
    > czas, a okres choroby nie "produkuje" godzin pracy?

    Jak jestes chory to norma m-czna godzin jest mniejsza, no bo niby mialbys po
    chorobie "odpracowac" te godziny, ktore spdziles na L-4? Raczej absurd nie
    sadzisz?
    Nadgodziny to wszystko to, co wykracza poza zaplanowany dobowy czas pracy
    czyli: zaplanowali Ci 8 godzin pracy i wszystko ponad to to nadgodziny.

    Poczekaj jeszcze na inne wypowiedzi

    > Chodzi o zwrot za nadgodziny po rozwiazaniu umowy.
    > pzdr.
    > B.

    Quit

  • 3. Data: 2003-02-03 10:55:10
    Od: "BartekB" <n...@...aDresu>

    Quit wrote:
    > No ladnie, wiesz, ze planowanie godzin jest niedopuszczalne?

    To jak chcesz bez planowania urzadzic prace zmianowa?

    > Nadgodziny to wszystko to, co wykracza poza zaplanowany dobowy czas
    > pracy czyli: zaplanowali Ci 8 godzin pracy i wszystko ponad to to
    > nadgodziny.

    Mialem 9-godzinny dzien pracy (lacznie 6h pracy, 3h przerw) oraz 6 dniowy
    tydzien (4 dni pracy, 2 dni przerwy). Chodzi mi o przekroczenie calkowitej
    ilosc miesiecznej ustalonej ustawowo.

    pzdr.
    B.

  • 4. Data: 2003-02-03 13:34:39
    Temat: Odp: czas choroby a nadgodziny
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik BartekB <n...@...aDresu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1lhp3$g1s$...@f...man.torun.pl...

> [...]
    > tydzien (4 dni pracy, 2 dni przerwy). Chodzi mi o przekroczenie calkowitej

    a o jakich godzinach nadliczbowych mówisz przy pracy zmianowej? godziny przy
    pracy zmianowej wychodziłby gdy prace wykonywałbys na zmianie kolegi czyż
    nie? nawet zmianowy system pracy nie może wykraczać poza przepisy k.p dot.
    rozkładu czasu pracy i jego rozliczeniu ponadto art. 92 k.p reguluje
    swiadczenie przysługujace w okresie czasowej niezdolnosci do pracy
    ...pracodawca moze wyplacic wynagrodzenie w wyższej wysokości w przypadku
    gdy go obowiazują przepisy szczególne np. układu zbiorowy ,statu czy tez
    regulamin wynagradzania ...wysokosc naleznego wynagrodzenia za czas
    niezdolnosci z powodu choroby jest taki jak przy ustalaniu podst. zasilku
    chorobowego tj.ze podst. jest przecietne miesieczne wynagrodzenie wyplacane
    za okres 6 m-cy kalendarzowych poprzedzajacych miesiac w którym zachorowałes
    w przypadku natomiast gdy wynagrodzenia ulega wahaniom podst.do wyliczenia
    stanowi przecietne wynagrodzenie z ostatnich 12m-cy.

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-03 17:14:15
    Od: "BartekB" <n...@...aDresu>

    Sandra wrote:
    > a o jakich godzinach nadliczbowych mówisz przy pracy zmianowej?
    > godziny przy pracy zmianowej wychodziłby gdy prace wykonywałbys na
    > zmianie kolegi czyż nie?

    To znaczy, ze jesli na miesiac styczen ustawa przewiduje 176h roboczych, a
    ja przepracowalem 189h, to te dodatkowe 13h jest prezentem dla pracodawcy?
    :) To sa chyba wlasnie te nadgodziny. Firma ma kwartalny okres rozliczania
    czasu pracy, ale ja wczesniej zakonczylem pracowanie.
    pzdr.
    B.

  • 6. Data: 2003-02-03 17:22:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik BartekB <n...@...aDresu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1m800$ira$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > :) To sa chyba wlasnie te nadgodziny. Firma ma kwartalny okres rozliczania
    > czasu pracy, ale ja wczesniej zakonczylem pracowanie.

    a moze nadgodziny to efektywnie przepracowany czas co?

    Sandra

  • 7. Data: 2003-02-03 19:19:13
    Od: "BartekB" <n...@...aDresu>

    Sandra wrote:
    > a moze nadgodziny to efektywnie przepracowany czas co?

    Niestety, w mojej pracy trudno mowic o efektywnosci, a jesli juz nawet, to
    nie zalezala ona tylko ode mnie :)
    A nikt chyba nie chce pracowac sobie dwa dni wiecej w miesiacu tak tylko
    spolecznie, za friko.
    pzdr.
    Bartek

  • 8. Data: 2003-02-03 20:49:47
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    > To jak chcesz bez planowania urzadzic prace zmianowa?

    Przepraszam, chyba nie jadlam obiadku, wiec zjadlam literki :) Chodzilo mi
    oczywiscie o to, ze zabronione jest planowanie NADGODZIN.

  • 9. Data: 2003-02-03 21:53:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik BartekB <n...@...aDresu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1mfah$kmk$...@f...man.torun.pl...

> [...]
    > nie zalezala ona tylko ode mnie :)
    > A nikt chyba nie chce pracowac sobie dwa dni wiecej w miesiacu tak tylko

    :-) nie wiem czy friko czy nie friko w zakładzie jest chyba jakiś regulamin
    wynagradzania czy nie ?

    Sandra