  • 1. Data: 2003-02-03 01:57:04
    Temat: Pierwsza praca i niewykorzystany urlop oraz chorobowe
    Od: "BartekB" <n...@...aDresu>

    Witam.
    Pracowalem 2 miesiace na umowe o prace - to byla pierwsza praca. W zwiazku
    mam dwa pytania.
    Po pierwsze, czy za chorobe w pierwszym miesiacu nalezy sie 80%?
    Po drugie, do urlopu zlicza sie rowniez czas nauki - u mnie jak na razie
    tylko 4 lata za ukonczone liceum. Czy okres, bodajze polroczny od
    rozpoczecia pracy, dotyczy nabycia praw do urlopu, czy praw do WYKORZYSTANIA
    urlopu (tzn. sam urlop jest nalezny, tylko nie mozna z niego skorzystac)?
    Chodzi o to, czy powinienem dostac zwrot za urlop (proporcjonalne 2/12
    rocznego wymiaru)?
    pzdr.
    Bartek.

  • 2. Data: 2003-02-03 03:02:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 3 Feb 2003 02:57:04 +0100, "BartekB"
    <n...@...aDresu> zakodował:

    >Po pierwsze, czy za chorobe w pierwszym miesiacu nalezy sie 80%?

    Tylko, jeżeli wcześniej nabyłeś prawo do zasiłku.

    >Po drugie, do urlopu zlicza sie rowniez czas nauki - u mnie jak na razie
    >tylko 4 lata za ukonczone liceum.

    Do stażu od którego zależy _wymiar_ urlopu tak.

    > Czy okres, bodajze polroczny od
    >rozpoczecia pracy, dotyczy nabycia praw do urlopu, czy praw do WYKORZYSTANIA
    >urlopu (tzn. sam urlop jest nalezny, tylko nie mozna z niego skorzystac)?

    Nabywasz prawo do urlopu a tym samym prawo do korzystania z niego.
    Pierwszy pełny urlop należy Ci się po roku pracy, ale już po 6
    miesiącach nabywasz prawo do 1/2 zaliczkowo.

    >Chodzi o to, czy powinienem dostac zwrot za urlop (proporcjonalne 2/12
    >rocznego wymiaru)?

    Nie.

    --
    Pozdrawiam,