    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: czas choroby a nadgodziny
    Date: Mon, 3 Feb 2003 14:34:39 +0100

    Użytkownik BartekB <n...@...aDresu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1lhp3$g1s$...@f...man.torun.pl...

    > To jak chcesz bez planowania urzadzic prace zmianowa?

    > Mialem 9-godzinny dzien pracy (lacznie 6h pracy, 3h przerw) oraz 6 dniowy
    > tydzien (4 dni pracy, 2 dni przerwy). Chodzi mi o przekroczenie calkowitej
    > ilosc miesiecznej ustalonej ustawowo.

    a o jakich godzinach nadliczbowych mówisz przy pracy zmianowej? godziny przy
    pracy zmianowej wychodziłby gdy prace wykonywałbys na zmianie kolegi czyż
    nie? nawet zmianowy system pracy nie może wykraczać poza przepisy k.p dot.
    rozkładu czasu pracy i jego rozliczeniu ponadto art. 92 k.p reguluje
    swiadczenie przysługujace w okresie czasowej niezdolnosci do pracy
    ...pracodawca moze wyplacic wynagrodzenie w wyższej wysokości w przypadku
    gdy go obowiazują przepisy szczególne np. układu zbiorowy ,statu czy tez
    regulamin wynagradzania ...wysokosc naleznego wynagrodzenia za czas
    niezdolnosci z powodu choroby jest taki jak przy ustalaniu podst. zasilku
    chorobowego tj.ze podst. jest przecietne miesieczne wynagrodzenie wyplacane
    za okres 6 m-cy kalendarzowych poprzedzajacych miesiac w którym zachorowałes
    w przypadku natomiast gdy wynagrodzenia ulega wahaniom podst.do wyliczenia
    stanowi przecietne wynagrodzenie z ostatnich 12m-cy.

    Sandra