  • 1. Data: 2004-01-24 16:01:40
    Temat: cudze materiały na własnej www
    Od: a <...@...pl>

    Witam

    Posiadam stronę www o konkternie ustalonej tematyce.
    Jest to encyklopedia informatyczna, z racji ogromnie
    rozbudowanej terminologii tej dziedziny jestem zmuszony
    do użycia definicji nie mojego autorstwa.

    I tu moje pytanie, na jakich zasadach moge to zrobić,
    czy wystarczy umieścić informację o pochodzeniu materiału
    lub nazwisko autora/link do strony www?

    Czy muszę pytać o pozwolenie autora?

    Co jeśli ktoś zapisał w stopce strony: "Prawa zastrzeżone"?

    Czy urząd patentowy może mnie oskarżyć o użycie jakiejś
    definicji?

    Może ktoś naświetlić mi odrobinę ten temat?

  • 2. Data: 2004-01-24 22:05:14
    Temat: Re: cudze materiały na własnej www
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "a" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do użycia definicji nie mojego autorstwa.
    >
    > I tu moje pytanie, na jakich zasadach moge to zrobić,
    [...]
    Przeczytaj ustawę o prawie autorskim.
    WSm

  • 3. Data: 2004-01-24 22:13:36
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    zgłębianie tematu rozpocznij tu http://www.vagla.pl/

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2004-01-25 07:46:01
    Od: a <...@...pl>

    sajmon_templer wrote:
    > zgłębianie tematu rozpocznij tu http://www.vagla.pl/

    Szukałem, szukałem i nic.
    Może ktoś mi jednak odpowie jednym zdaniem.
    Czy np. wyżej podany serwis umieszczając w newsach jakiś artykuł
    za każdym razem musi pytać o zgodę autora?
    Czy nie wystarczy tu umieszczenie informacji o autorze
    ewentualnie pochodzeniu materiału? Jeśli moja witryna
    jest NIE komercyjna to nie łamię w taki sposób żadnych
    praw majątkowych, a prawa autorskie podając źródło
    przestrzegam?

    Czy mają podpisaną umowę? eee.

    _

  • 5. Data: 2004-01-25 07:50:05
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > Szukałem, szukałem i nic.
    [...]
    "Nic" - to znaczy "nie zrozumiałem, co czytam", bo tam jest naprawdę
    wszystko napisane.
    Jak siadasz za kierownicę auta, to powinieneś jednak mieć pojęcie na temat
    prawa o ruchu drogowym, prawda? Tu jest tak samo.
    WSm