  • 1. Data: 2003-12-14 17:16:53
    Temat: [crosspost] zabytek i zmiana okien
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Hej ho

    Mam takie malutkie pytanko.
    Na jakim prawie oparty jest fakt , ktory każe przy wymianie okien
    w budynku zabytkowym postarać się o to , iżby były one takie same
    jak oryginalne ?
    Rozmiarem takie same i kształtem również...

    Mieszkam w mieszkaniu komunalnym.kamienica została zbudowana
    jakoś w 20-leciu międzywojennym.
    4 mieszkania są komunalne , 3 własnościowe.
    Ludki wymieniają okna na takie które są *podobne* do tych
    starych, ale każdy w sumie wymienia na trochę inne.
    I w sumie wygląda to dość komicznie.

    Jakie mogę ponieść konsekwencje , jeżeli wymienię okna na zwykłe
    standartowe ?
    Generalnie rozmiar pozostanie taki sam , ale chcę mieć je
    prostsze . Bez małych i większych szybek.
    Co mi za to zrobią i jaką będą mieć do tego podstawę prawną ?

    ps. Jest to kamienica składająca się z 4 klatek .
    1/4 bloku miała niedawno remont elewacji.
    Ta nowa jest fioletowa, reszta stara i poobdrapywana jest
    zielona.
    Takie coś można zrobić ?