    From: "Grzegorz Szadkowski" <m...@o...gdynia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: co wybrać - działalność gospodarcza czy umowa o dzieło
    Date: Fri, 12 Nov 2004 13:10:30 +0100

    Witam,

    mam pytanie, a w sumie nawet kilka, chodzi o to, że z kolegą
    postanowiliśmy wykorzystać nasze umiejętności związane z komputerami i
    postanowiliśmy założyć małą 2 osobową firemkę, na zasadzie wspólnictwa
    (jeśli można to tak nazwać), tworzącą strony WWW i prowadzącą serwis
    komputerowy.

    Teraz moje pytanie ponieważ już się trochę rozejrzałem i popytałem, to
    wiem, że założenie działalność gospodarczej wiąże się z dużymi kosztami i
    co miesięcznymi wpłatami do ZUSu. A jak wiadomo student biedny człowiek,
    ma problemy z gotówką, więc znalazłem coś takiego jak umowa o dzieło, do
    której nie potrzeba jest działalność.

    Teraz moje pierwsze pytanie, co wybrać, może jednak działalność
    gospodarcza bardziej się opłaca (daje większe kożyści, emerytura itp.) i
    wcale nie musi być taka kosztowna, a może narazie niezawracać sobie głowy
    działalnością, puki możemy działać na umowę o dzieło i nie ponosić
    dodatkowych kosztów?? Co Państwo o tym sądzą??

    Kolejne pytanie, rozumiem, że jeżeli nie posiadam działalności
    gospodarczej na umowie nie mogę występować z nazwą "GIPSERWIS.pl" tylko
    jako ja (tzn osoba)?

    I jeszcze jedno, czy należałoby podpisać umowę między mną a wspólnikiem,
    jeżeli tak, to jaka to powinna być umowa i jak powinna wyglądać (co
    zawierać)
    Aha i co ważne, czy potrzebne jest wtedy potwierdzenie u notariusza takiej
    umowy, czy wystarczą nasze podpisy??

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

    POZDRAWIAM
    Grzegorz Szadkowski