    From: "Grzegorz Szadkowski" <m...@o...gdynia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co wybrać - działalność gospodarcza czy um owa o dzieło
    Date: Fri, 12 Nov 2004 12:08:55 +0100

    Dnia Thu, 11 Nov 2004 23:08:01 +0100, SDD <s...@t...wszechwiedza.pl>
    napisał:

    > Bredzisz !!!!
    >
    > Po to sa wlasnie umowy o dzielo i zlecenia oraz - jakbys nie wiedzial -
    > umowy o prace - by ludzie mogli zarabiac bez rejestrowania DG.
    > Roznica jest tylko taka, ze nie majac DG nie mozesz swiadczyc uslug dla
    > ludnosci, ale stron www dla ludnosci sie raczej nie projektuje, wiec jest
    > OK.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Witam,

    po pierwsze przepraszam za zamieszanie z data, jakos mi nie rzuciło się w
    oczy, że coś jest nie tak, ale już to naprawiłem:)

    a teraz do sedna, do tego co napisał SDD:
    fragment artykułu z http://firma.onet.pl/1280,1103312,poradnik.html

    "...Ponieważ przy umowie o dzieło nie ponosimy dodatkowych kosztów w
    postaci składek na ubezpieczenie społeczne, zawsze warto rozważyć ten
    sposób wykonania niezbędnych prac. Należy jednak pamiętać, że końcowym
    efektem umowy o dzieło powinno być konkretne dzieło właśnie ? np.
    tłumaczenie, szafka, rzeźba, program komputerowy, strona WWW...

    ...Przy umowie o dzieło formalności ograniczone są do minimum. Wystarczy
    sporządzić odpowiednią umowę. Po zakończeniu pracy wykonawca powinien
    pokwitować odbiór wynagrodzenia na dokumencie, zawierającym jego dane,
    dane zlecającego, dane umowy (data i ew. numer) oraz kwotę wynagrodzenia
    (tzw. rachunek za wykonanie umowy o dzieło).

    Ten rachunek wraz z umową stanowi u Ciebie podstawę do zaksięgowania
    wydatku w koszty uzyskania przychodu (jeśli wydatek spełnia pozostałe
    kryteria konieczne do zaliczenia do kup)."

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szadkowski