  • 1. Data: 2003-11-10 01:54:00
    Temat: [ciekawostka] aukcja allegro
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    witam
    pomijajac kwestie "zdroworozsadkowe", czy zwyciezca jej aukcj, mialby
    jakiekolwiek szanse sadowego wymuszenia finalizacji aukcji lub uzyskania
    jakies rekompesaty za niewywiazanie sie sprzedajacego z umowy jaka
    niewatpliwie rodzi udzial w aukcji??
    link do aukcji:
    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=16932177
    sprzedajacy niepopisal sie przy oglaszaniu aukcji, ale to chyba niema nic do
    rzeczy?

    pozdrawiam
    milej zabawy ;)

  • 2. Data: 2003-11-10 11:04:21
    Temat: Re: [ciekawostka] aukcja allegro
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl> napisał w wiadomości
    > sprzedajacy niepopisal sie przy oglaszaniu aukcji, ale to chyba niema nic
    do
    > rzeczy?

    NIe, ale do rzeczy ma na pewno to, że sprzedający napisał w tekscie, że cena
    wynosi 120 tys. zł.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-11-10 11:48:48
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    > NIe, ale do rzeczy ma na pewno to, że sprzedający napisał w tekscie, że
    cena
    > wynosi 120 tys. zł.

    ja jednak zrozumialem, ze jak cena osiagnie 120 tys to dorzuci lodke.
    pozdro

  • 4. Data: 2003-11-10 17:41:19
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl> wrote in message
> [...]

    Zapomnij, pomijając już inne kwestie, nie można skutecznie zawrzeć umowy
    sprzedaży nieruchomości nie zachowując FORMY AKTU NOTARIALNEGO (art. 158
    Kodeksu cywilnego).
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 5. Data: 2003-11-10 19:22:27
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    > Zapomnij, pomijając już inne kwestie, nie można skutecznie zawrzeć umowy
    > sprzedaży nieruchomości nie zachowując FORMY AKTU NOTARIALNEGO (art. 158

    a umowa przedwstepna czy list intencyjny rowniez musi posiadac forme aktu
    notarialnego??

  • 6. Data: 2003-11-10 19:30:51
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl> wrote in message
    >
    > Zapomnij, pomijając już inne kwestie, nie można skutecznie zawrzeć umowy
    > sprzedaży nieruchomości nie zachowując FORMY AKTU NOTARIALNEGO (art. 158

    Ale można się skutecznie zobowiązać do zawarcia takowej.

    Depi.

  • 7. Data: 2003-11-10 22:41:00
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> wrote in message

    > Ale można się skutecznie zobowiązać do zawarcia takowej.
    Nie. Art. 158 Kc, zdanie pierwsze: "Umowa zobowiązująca do przeniesienia
    własności nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu notarialnego."
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 8. Data: 2003-11-10 22:43:19
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > a umowa przedwstepna czy list intencyjny rowniez musi posiadac forme aktu
    > notarialnego??
    Tak. Inaczej nie może przecież skutecznie zobowiązać do przeniesienia
    własności nieruchomości, a o tym mowa w art. 158 Kc.
    Pozdrawiam,
    MArta