  • 1. Data: 2003-11-20 12:03:26
    Temat: cholerne buty
    Od: "paweł PAWLAT Wojciechowski" <p...@a...pl>

    cześć,
    w sobote kupiłem buty, wygladały na porzadne, ze skóry, z zamiarem noszenia
    ich przez zimę.
    dziś troszke pokapał descz i buty zaczeły nieżle przemakać. kosztowały
    niemal 300złoty
    czy coś można jescze zrobić? wymienić, zwrocić cokolwiek?
    na butyach nie jest napisane że sa nieprzemakalne, no ale okazały sie że
    zachowuja się jak sitko :(((
    sa jakieś szanse? mineło 5 dni od zakupu, ale siłą rzeczy buty były noszone.
    zawidzony paweł.

  • 2. Data: 2003-11-20 12:17:56
    Temat: Re: cholerne buty
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    "paweł PAWLAT Wojciechowski" <p...@a...pl>
    napisał(a):

    > czy coś można jescze zrobić? wymienić, zwrocić cokolwiek?

    Wymienić, zwrócić. Poczytaj o niezgodności towaru z umową.

    Np. tutaj: www.federacja-konsumentow.org.pl

    --
    ___//] ____ wozik[at]stone kropka pl
    `(_)-------(_)'' ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

  • 3. Data: 2003-11-20 12:55:15
    Od: "paweł PAWLAT Wojciechowski" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Wozik" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wymienić, zwrócić. Poczytaj o niezgodności towaru z umową.
    >
    > Np. tutaj: www.federacja-konsumentow.org.pl
    dzięki za odpowiedz.
    poczytałem wszystko, problem tylko w tym, ze buty nie nazywają się
    'jesienno-zimowe, odpowiednie na mrzawkę i descz' Po prostu widząc skorzane,
    wysokie, wiazane buty myślałem, że są zrobione z myślą o obecnych warunkach
    pogodowych. Tak mam to powiedzeć w sklepie? o co moge prosic/ wymagać w
    sklepie - o inny model butów? (model, a nie parę) - bo to chbya najbardziej
    by mi odpowiadało, czy od razu kasę?
    nie wiem dlaczego, ale nie wierze ze się uda. pojde w sobote lub na poczatku
    tygodnia.
    paweł.

  • 4. Data: 2003-11-20 13:08:06
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    napisał(a):

> [...]
    > odpowiadało, czy od razu kasę? nie wiem dlaczego, ale nie wierze
    > ze się uda. pojde w sobote lub na poczatku tygodnia.

    O ile pamiętam, to prawo mówi, że jeśli przy zachowaniu zdrowego
    rozsądku sądziłeś, że buty są nieprzemakalne, to znaczy, że powinny
    takie być. Nie możesz mówić w sklepie, że myślałeś, iż telewizor
    zaparzy Ci kawę, albo, że przemakają Ci sandały. W Twoim przypadku
    wydaje mi się, że możesz śmiało reklamować. Najlepiej zadzwoń do
    rzecznika FK, on Ci chętnie pomoże.

    --
    ___//] ____ wozik[at]stone kropka pl
    `(_)-------(_)'' ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

  • 5. Data: 2003-11-20 13:56:07
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > O ile pamiętam, to prawo mówi, że jeśli przy zachowaniu zdrowego
    > rozsądku sądziłeś, że buty są nieprzemakalne, to znaczy, że powinny
    > takie być.
    Wg zdrowego rozsądku, buty skórzane nie muszą być nieprzemakalne.

    > W Twoim przypadku
    > wydaje mi się, że możesz śmiało reklamować.
    A moim nie. Kupiłeś buty skórzane które widziałeś.
    Buty skórzane nalezy impregnować.
    Nieprzemakalne to są gumowce. I nie zawsze.
    Reklamować możesz, jeżeli było napisane że są nieprzemakalne.

    --
    Piotr