  • 1. Data: 2002-05-14 08:35:32
    Temat: chcesz rachunek? to doplac!
    Od: JR <r...@p...pl>

    witam

    mam taki maly(?) problemik
    sprzedano mi towar za okreslona cene. jak pojechalem zaplacic
    i poprosilem o fakture, to sie okazalo, ze musze doplacic vat.
    jak nie, to mi nie wystawia faktury i zadnego innego potwierdzenia
    zakupu.

    czy to jest legalne? czy tak mozna?
    wydaje mi sie, ze nie, ale nie wiem gdzie mam sie zwrocic o pomoc.

    pozdrawiam
    Rysiek

  • 2. Data: 2002-05-14 11:01:23
    Temat: Re: chcesz rachunek? to doplac!
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

> [...]
    > zakupu.
    >
    > czy to jest legalne? czy tak mozna?
    > wydaje mi sie, ze nie, ale nie wiem gdzie mam sie zwrocic o pomoc.

    Jasne, ze nie legalne.
    A w jaki sposób to kupiles? internet?
    Wystarczy napisac do Urzedu Skarbowego skarge.
    Beda mieli kontrole jak nic.

  • 3. Data: 2002-05-14 12:06:20
    Od: JR <r...@p...pl>

    On Tue, 14 May 2002 13:01:23 +0200, "WIDZI" <w...@i...net.pl>
    wrote:

    >Jasne, ze nie legalne.
    >A w jaki sposób to kupiles? internet?

    jechalem samochodem, zobaczylem reklame, zadzwonilem, ustalilismy cene
    i towar przyjechal dnia nastepnego

    >Wystarczy napisac do Urzedu Skarbowego skarge.
    >Beda mieli kontrole jak nic

    hmmm... mysli, ze pomoze?
    myslalem raczej o jakims inspekcji handlu czy co...

    Rysiek

  • 4. Data: 2002-05-14 13:16:29
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 14 May 2002, JR wrote:

    > czy to jest legalne? czy tak mozna?

    Rozumiem że kupiłeś towar na który nałożony jest VAT po cenie netto?
    Podwyższenie ceny w zamian za dodatkowe świadczenie wymaga zgody drugiej
    strony. Sęk w tym że wystawienie faktury nie jest świadczeniem. Więc
    owszem, tak nie można zrobić (i nie można później straszyć klienta że ma
    ten VAT dopłacić).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-05-14 22:15:04
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

    > jechalem samochodem, zobaczylem reklame, zadzwonilem, ustalilismy cene
    > i towar przyjechal dnia nastepnego

    > hmmm... mysli, ze pomoze?
    > myslalem raczej o jakims inspekcji handlu czy co...

    Myślę że wystarczy aby zrobili im kontrole, a jeśli jesteś w stanie
    udowodnić ta sytuacje lub cos znajda to współczuje tej firmie.
    Znajomy kiedyś przez bałagan w firmie nie wystawił faktury VAT za naprawę
    sprzętu pół roku go ciągali i przez przypadek wyciągnęli mu kilka innych
    niedociągnięć.

    Napisz jeszcze co zrobiłeś dalej? Ja bym odmówił przyjęcia towaru.

  • 6. Data: 2002-05-15 05:24:54
    Od: JR <r...@p...pl>

    On Wed, 15 May 2002 00:15:04 +0200, "WIDZI" <w...@i...net.pl>
    wrote:

    >My?l? ?e wystarczy aby zrobili im kontrole, a je?li jeste? w stanie
    >udowodni? ta sytuacje lub cos znajda to wspó?czuje tej firmie.
    >
    >Napisz jeszcze co zrobi?e? dalej? Ja bym odmówi? przyj?cia towaru.

    ciezko bylo odmowic :)
    zamowilem piach i zwir na budowe telefonicznie. jak przyjechalem na
    plac nastepnego dnia, to juz wszystko bylo zsypane na ziemie.

    musze tam do nich osobiscie pojechac, bo przez telefon, to jest tylko
    krzyk i malo brakuje do wyzwisk :(

    Rysiek

  • 7. Data: 2002-05-15 06:28:25
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > zakupu.
    >
    > czy to jest legalne? czy tak mozna?
    > wydaje mi sie, ze nie, ale nie wiem gdzie mam sie zwrocic o pomoc.

    Dokładnie tak, jak przedpiścy, czyli cena zawiera juz VAT (chyba, że
    umówiliście się wcześniej inaczej, sprawe podać do urzedu skarbowego,
    najlepiej nie zapłacić wcale, wtedy sprzedawca na pewno wystawi fakturę

    pzdr

    marek

  • 8. Data: 2002-05-15 09:51:38
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Uzytkownik "JR" <r...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zakupu.
    >
    > czy to jest legalne? czy tak mozna?
    > wydaje mi sie, ze nie, ale nie wiem gdzie mam sie zwrocic o pomoc.

    Standardowe zagranie, juz nie raz sie tak zrobilem w warsztacie
    samochodowym.
    Teraz zawsze pytam a ile bedzie kosztowac z faktura bo niektórzy oprócz
    VAT'u doliczaja sobie jeszcze 5-10% podatku !!!

    Remek

    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 9. Data: 2002-05-15 14:47:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 14 May 2002 10:35:32 +0200), JR
    <r...@p...pl> był(a) napisał(a):

    >czy to jest legalne? czy tak mozna?
    >wydaje mi sie, ze nie, ale nie wiem gdzie mam sie zwrocic o pomoc.

    Dopinam się tutaj, bo w zasadzie nie wiem gdzie. Nawiązując do
    wypowiedzi pozostałych grupowiczów, to owszem -- takie praktyki są
    może i nielegalne, z drugiej jednak strony, ja rozmawiając z firmami
    operuję cenami netto, bo takie ceny interesują firmy. I zauważyłem, że
    jest to bardzo częsta praktyka, gdy negocjuje się pomiędzy firmami, to
    operuje się ceną netto. Może sprzedawca żwiru na budowe miał
    identyczne podejście?

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-05-15 17:16:44
    Temat: Jak zarządać rachunku
    Od: "William Bonawentura" <a...@b...com>

    Załóżmy, że jestem w sytuacji lepszej niz kolega bo mam dowód
    wpłaty. Jednak sklep celowo zwodzi mnie w wysłaniu rachunku pocztą
    (tak sie umawiałem ze sprzedawcą), licząc na to, że minie 90 dni. Jak
    można w sposób niepodważalny "zarządać" wystawienia faktury ?