  • 1. Data: 2006-06-28 14:50:59
    Temat: Prawa autorskie do grafiki.
    Od: "astoja" <a...@n...pl>

    Witam,

    Mam kilka pytan co praw autorskich do grafiki, obrazkow dostepnych w sieci.

    Chce je wykorzystac komercyjnie, nadrukowac na kubki czy flagi.
    Czy moge je zamiescic na koszulce np. nie wprowadzajac zadnych zmian w
    grafice, zostawiajac podpis autora?
    Czy musze ustalic kto ma prawo do grafiki i zapytac go o zgode?
    Jezeli wprowadze jakies zmiany to musze miec zgode wlasciciela?

    Pozdrawaim i z gory dziekuje za wszelkie uwagi.

  • 2. Data: 2006-06-28 18:23:35
    Temat: Re: Prawa autorskie do grafiki.
    Od: "Cuma" <t...@p...onet.pl>

    > Chce je wykorzystac komercyjnie
    I prywatnie tez, na wszystko musisz miec zgode autora

  • 3. Data: 2006-06-28 20:35:14
    Od: "astoja" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Cuma" napisal:
    > I prywatnie tez, na wszystko musisz miec zgode autora

    Jezeli autor nie zyje?
    Pisze np. o Mona Liza Leonarda da Vin...

  • 4. Data: 2006-06-28 21:02:55
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    astoja wrote:

    > Jezeli autor nie zyje?
    > Pisze np. o Mona Liza Leonarda da Vin...

    To ktoś te prawa odziedziczył.

  • 5. Data: 2006-06-28 22:04:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > To ktoś te prawa odziedziczył.

    No to teraz tylko czekać, aż jakiś prawnik dorwie kogoś za
    reprodukowanie malowideł naskalnych ;->

  • 6. Data: 2006-06-29 08:52:53
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <1...@j...googlegroups.c
    om>,
    "Cuma" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > I prywatnie tez, na wszystko musisz miec zgode autora

    Art. 23 wiadomej ustawy czytał, a?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 7. Data: 2006-06-29 20:45:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > No to teraz tylko czekać, aż jakiś prawnik dorwie kogoś za
    > reprodukowanie malowideł naskalnych ;->

    Ty się śmiej, ja sobie ostatnio pomyślałem, że przecież konstrukcja
    silnika także jest objęta ochroną. Zaś nabywca auta nie ma zezwolenia
    na jego przeróbkę. Co oznacza, że każdy tuning... etc. ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 8. Data: 2006-06-29 20:48:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Ty się śmiej, ja sobie ostatnio pomyślałem, że przecież konstrukcja
    > silnika także jest objęta ochroną. Zaś nabywca auta nie ma zezwolenia
    > na jego przeróbkę. Co oznacza, że każdy tuning... etc. ;-)

    IMO mylisz ochronę patentową wynalazku z ochroną prawa autorskiego
    dzieła. Chociaż byłoby ciekawie ;-)

    M.

  • 9. Data: 2006-06-29 21:16:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Maciej Bebenek* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > IMO mylisz ochronę patentową wynalazku z ochroną prawa autorskiego
    > dzieła. Chociaż byłoby ciekawie ;-)

    Nie mylę - nie napisałem, że mowa o ochronie prawnoautorskiej. Nb.
    projekt taki też jest chroniony na gruncie prawa autorskiego jako utwór.

  • 10. Data: 2006-06-29 22:19:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.06.2006 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:
    > Ty się śmiej, ja sobie ostatnio pomyślałem, że przecież konstrukcja
    > silnika także jest objęta ochroną. Zaś nabywca auta nie ma zezwolenia
    > na jego przeróbkę. Co oznacza, że każdy tuning... etc. ;-)

    Dlaczego uważasz, że nie ma prawa przeróbki? MZ tuning to zwykłe chamskie
    opracowanie bez uszczerbku dla prawa do utworu pierwotnego :)

    --
    Marcin