eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobrak licencji a domaganie się odszkodowania od autora programu › Re: brak licencji a domaganie się odszkodowania od autora programu
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak licencji a domaganie się odszkodowania od autora programu
    Date: Fri, 03 Feb 2006 09:05:30 +0100

    kolczyk wrote:

> [...]
    > odkupił licencje jakiegoś anglojęzycznego programu, posiada kod
    > źródłowy i sprzedaje program na aukcjach (około 2PLN za sztukę).
    > Ponieważ się nie zgodziłem na zapłatę to powiedział, że jutro idzie na
    > Policje.
    >
    > Jeszcze raz przejrzałem program - a raczej kalkulator/poradnik i nie
    > ma kompletnie wzmianki o autorstwie. Nie zostało też to specjalnie
    > usunięte, po prostu program nie zawiera żadnych informacji. Nie ma
    > żadnego menu, nie ma żadnego komunikatu przed uruchomieniem, nie ma
    > pomocy ani dokumentacji, żadnych zasad. Do tego ten kalkulator jest w

    Więc w jaki sposób zaakceptowałeś taki program do swojego serwisu? Nie
    wiedząc kto jest autorem, nie wiedząc kto posiada do niego prawa
    majątkowe?
    Sorry, ale po prostu się podłożyłeś.

    > Co może zrobić oraz jaką przygotować linię obrony?

    Iść na ugodę, szukać autora, udowadniać że ten człowiek nie ma do
    programu praw, prosić o łagodny wymiar kary.....
    ]