  • 11. Data: 2010-03-05 13:56:40
    Temat: Re: brak dowodu/paszportu dziecka w UE
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Jeśli z tego zdania w art. 14.1 wywodzisz wniosek, że tym dokumentem
    > uprawniającym do przekroczenia granicy jest akurat dowód lub paszport to
    > masz duże zdolności interpretacyjne:) Moim zdaniem w tym konkretnym
    > przepisie to akurat nie jest określone.

    a jakie jeszcze inne dokumenty znasz, ktore uprawniaja do przekroczenia
    granicy

  • 12. Data: 2010-03-05 13:58:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konrad wrote:

    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:hmovug$ca1$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Dziecko było na feriach tylko z ojcem - w efekcie kilkugodzinne
    > siedzenie na posterunku w celu ustalenia tożsamości dziecka (czy
    > przypadkiem nie zostało porwane) oraz natychmiastowym końcem ferii mimo
    > opłaconych noclegów i potencjalną koniecznością wyrabiania tymczasowego
    > paszportu w konsulacie w celu powrotu (na szczęście sie obyło). Ani
    > legitymacja szkolna ani wpis w paszporcie nikogo nie interesuje -
    > przypadkowa kontrola drogowa w centrum miasteczka.

    jakby sie uczepili to nawet posiadanie paszportu by ci nie pomogło.

    bardzo bardzo formalnie powinienes miec ze soba zgode drugiego rodzica
    na "wywoz" dziecka z kraju.

  • 13. Data: 2010-03-05 14:08:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał
    > Przyznaj - nie zajrzałeś nawet do tego aktu?

    Wręcz przeciwnie, był to pierwszy akt jaki otworzyłem.

    > Teraz sam sobie poszukaj jakie to dokumenty. IMHO więcej jak 90%*
    > przekroczeń granicy to te dwa dokumenty.

    Widzę, że działasz zgodnie z zasadą autorów książek prawniczych "gdzie
    zaczyna się problem tam kończy się komentarz";)
    No właśnie problem polega na wskazaniu aktu, który obwiązuje w RP mówiącego,
    jakie dokumenty są wymagane dla Polaka, aby kraj opuścić. Przyznaj, że nie
    przychoszło Ci do głowy o jakie akty chodzi i wierzyłeś tylko na słowo w
    powtarzaną ludową opowieść: trza mieć paszport lub dowód...

    Rozwiążę tę zagadkę: Ustawa o dowodach osobistych i ewidencji ludności oraz
    Ustawa o dokumentach paszportowych.

  • 14. Data: 2010-03-05 17:04:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-05 11:42, Konrad pisze:

> [...]
    > legitymacja szkolna ani wpis w paszporcie nikogo nie interesuje -
    > przypadkowa kontrola drogowa w centrum miasteczka.

    Czyli zgodnie z obowiązującymi przepisami. :(

    --
    spp

  • 15. Data: 2010-03-05 17:11:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-05 14:56, witek pisze:

    > a jakie jeszcze inne dokumenty znasz, ktore uprawniaja do przekroczenia
    > granicy

    Cóż, jest jeszcze książeczka żeglarska i nie wiem czy personel latający
    nie ma innych dokumentów. Na pewno też wojsko ma odmienne zasady.

    --
    spp

  • 16. Data: 2010-03-05 17:16:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-05 15:08, Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    >
    > Rozwiążę tę zagadkę: Ustawa o dowodach osobistych i ewidencji ludności
    > oraz Ustawa o dokumentach paszportowych.

    Nie, pytałeś mnie o akt prawny zmuszający do posiadania dokumentów przy
    przekraczaniu granicy. Akurat obie ustawy dość dobrze znam (z
    doświadczeń zawodowych).
    Jednocześnie wiem, że np. marynarze statków handlowych mają zupełnie
    odrębny dokument który jest regulowany odrębnymi przepisami.

    --
    spp

  • 17. Data: 2010-03-06 12:28:36
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 05 Mar 2010 14:06:14 +0100, spp napisał(a):

    > Art. 1. W ustawie z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy
    > państwowej (Dz. U. z 2005 r. Nr 226, poz. 1944 oraz z 2007 r. Nr 107,
    > poz. 732) wprowadza się następujące zmiany:
    > 1) art. 14 otrzymuje brzmienie:
    > "Art. 14. 1. Przekraczanie granicy państwowej jest dozwolone na
    > podstawie dokumentów uprawniających do jej przekroczenia.

    i podobny przepis jest w Niemczech, ze obcokrajowcy (np. Austriacy) muszą
    mieć dokument uprawniający do przekraczania granicy, a tym dokumentem na
    pewno nie jest prawo jazdy. Wielokrotnie wykorzystywane na tym odcinku:

    http://tiny.pl/hggmx gdzie bliżej przez Niemcy niż naokoło

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124730