  • 11. Data: 2006-02-27 23:20:05
    Temat: Re: bilet lotniczy germanwings
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Te bilety były kupowane wg. polskiego prawa? Nie stosuje się do nich
    > przypadkiem przepisów o zakupie poza lokalem?

    Przypadkiem bilet nie jest towarem

    M.

  • 12. Data: 2006-02-27 23:42:39
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Maciej Bebenek napisał:

    > Przypadkiem bilet nie jest towarem

    A jest przypadkiem w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów
    zastrzeżenie, że dotyczy ona tylko towarów?

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2006-02-28 06:39:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > A jest przypadkiem w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów
    > zastrzeżenie, że dotyczy ona tylko towarów?

    Masz rację - jakieś zaćmienie nocne mnie dotknęło ;-) Poza ty, skoro
    konsument nie został powiadomiony o prawie do odstąpienia od umowy, w
    grę wchodzi art. 10 ust. 2

    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy
    świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po
    rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega
    skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

    M.

  • 14. Data: 2006-02-28 08:25:26
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od

    Jak w praktyce mam w takim razie działać ?
    Dodam, że germanwings jest firmą niemiecką (nie ma tu siedziby chyba).
    Ten art.10 jest z czego ?
    Pozdrawiam
    owp

  • 15. Data: 2006-02-28 22:04:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Masz rację - jakieś zaćmienie nocne mnie dotknęło ;-) Poza ty, skoro
    > konsument nie został powiadomiony o prawie do odstąpienia od umowy, w
    > grę wchodzi art. 10 ust. 2

    Tyle że zastanowiłbym się nad:
    "art.16 ust.2. Przepisów art. 7, 9 i art. 12 ust. 1 nie stosuje się do:
    (...)
    2) świadczenia, w ściśle oznaczonym okresie, usług w zakresie
    zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii; w wypadku rozrywek na
    świeżym powietrzu przedsiębiorca może zastrzec także wyłączenie
    obowiązku zawiadomienia o niemożności spełnienia świadczenia, o którym
    mowa w art. 12 ust. 2, jednak tylko we wskazanych w umowie okolicznościach."

    KG

  • 16. Data: 2006-03-01 20:18:55
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    owp wrote:
    > [...]
    > Dodam, że germanwings jest firmą niemiecką

    I dlatego nieprzypadkowo zadałem powyższe pytanie.

    > Ten art.10 jest z czego ?

    Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów i czymś-tam-jeszcze.

    -------------------+
    -------------------+

  • 17. Data: 2006-03-01 23:25:27
    Od: " 666" <j...@i...pl>