  • 1. Data: 2007-07-11 01:36:04
    Temat: biala bron
    Od: Patrick Masny <P...@Z...de>

    Orientuje sie; ktos', czy potrzebuje pozwolenie jez.eli jestem posiadaczem
    bia?ej broni?

  • 2. Data: 2007-07-11 01:51:31
    Temat: Re: biala bron
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Patrick Masny napisał(a):
    > Orientuje sie; ktos', czy potrzebuje pozwolenie jez.eli jestem
    > posiadaczem bia?ej broni?

    Wolno posiadać, a nawet nosić - o ile tylko nie jest ukryta w
    "przedmiotach nieprzypominających broni" albo nie jest to kastet,
    nunczako, imitacja kija bejsbolowego (przy czym nikt nie wyjaśnia, jak
    odróżnić imitację od prawdziwego ;) ) albo pałka posiadająca zakończenie
    lub wkładkę z "ciężkiego i twardego materiału".

    Innymi słowy: miecz możesz sobie nosić, ale za taką laseczkę, jaką miał
    Kwinto (z ukrytą szpadą) możesz pójść siedzieć, jak nie masz pozwolenia.

    Ogólnie polecam ustawę o broni i amunicji - miejscami zabawna lektura ;)

    PS: kusze tez wymagają pozwolenia, ale za to łuki już nie.

  • 3. Data: 2007-07-11 06:24:50
    Od: Piotr Wojcicki <pwl@NO_SPAM.4me.pl>

    Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > odróżnić imitację od prawdziwego ;) ) albo pałka posiadająca zakończenie
    > lub wkładkę z "ciężkiego i twardego materiału".

    http://www.militaria.pl/upload/wysiwyg/palka_baton_2
    .jpg

    Czyli z tego wynika ze za cos takiego mozna trafic prosto do wiezienia ?

  • 4. Data: 2007-07-11 06:39:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:469437af@news.home.net.pl...

    > Ogólnie polecam ustawę o broni i amunicji - miejscami zabawna lektura ;)

    a i tak najzabawniej robi sie przy czarnoprochowcach :)

  • 5. Data: 2007-07-11 08:54:17
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 11-07-2007 o 08:24:50 Piotr Wojcicki <pwl@NO_SPAM.4me.pl> napisał(a):

    > http://www.militaria.pl/upload/wysiwyg/palka_baton_2
    .jpg
    > Czyli z tego wynika ze za cos takiego mozna trafic prosto do wiezienia ?

    Chyba nie. O ile pamietam to ta czesc teleskopowa jest wykonana z lekkiego
    ale twardego materialu a zakonczenie ma wkladke z ciezkiego ale miekkiego
    materialu :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-07-11 10:21:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Wojcicki napisał(a):

    > http://www.militaria.pl/upload/wysiwyg/palka_baton_2
    .jpg

    > Czyli z tego wynika ze za cos takiego mozna trafic prosto do wiezienia ?

    Nie, bo nie jest zakończona twardym i ciężkim materiałem ani nie ma z
    takowego wkładek.

    (odnoszę wrażenie, że ustawodawcy chodziło m.in, o gumowe pałki z
    ołowianymi wkładkami)

  • 7. Data: 2007-07-11 13:29:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:
    > w wiadomości news:469437af@news.home.net.pl...

    > a i tak najzabawniej robi sie przy czarnoprochowcach :)

    A'propos: czy ja dobrze rozumiem te wszystkie rozporządzenia, że jak
    sobie bym hipotetycznie załatwił pozwolenie na współczesną broń do
    obrony, to musiałbym ją nosić ukrytą (to akurat jest jasno powiedziane,
    ale IMHO nieco głupie) ale za to jakbym sobie zafundował
    czarnoprochowca, to mógłbym legalnie po mieście paradować z bronią
    widoczną u pasa?