  • 1. Data: 2003-06-12 08:15:10
    Temat: bezrobotny a umowa o dzieło???
    Od: "Melo" <e...@w...pl>

    Witam Wszystkich,
    Moje pytanie dotyczy możliwości uzyskiwania dorywczych przychodów przez
    osobę zarejestrowaną jako bezrobotna bez prawa do zasiłku:

    czy osoba bezrobotna ma prawo sporadycznie dorobić sobie pracą na umowę o
    dzieło?

    Czy ważna jest w takiej sytuacji wysokość przychodu?
    Co grozi osobie, która tak właśnie sobie raz na miesiąc powiedzmy 700zł
    netto dorobi i nie zgłosi tego w urzędzie pracy?
    Proszę o odopowiedź.
    Iuris ignorantus

  • 2. Data: 2003-06-12 10:15:05
    Temat: Re: bezrobotny a umowa o dzieło???
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > czy osoba bezrobotna ma prawo sporadycznie dorobić sobie pracą na umowę o
    > dzieło? (ciach subtelny środek) i nie zgłosi tego w urzędzie pracy?

    Osoba, która uzyskuje dochod np. na podstawie umowy o dzieło, traci status
    bezrobotnego. Jeżeli bezrobotny podejmuje (jakąkolwiek) pracę przynoszącą
    dochód (w tym i umowę o dzieło) i nie powiadomi o tym fakcie w przeciągu 5
    dni właściwego urzędu pracy - podlega karze grzywny.

    podstawa prawna: ustawa z dnia 14 grudnia 1994r. o zatrudnieniu i
    przeciwdziałaniu bezrobociu (tekst jedn. Dz.U. z 1997r. Nr 25, poz. 128 z
    późn.zm.)

    pozdrawiam
    ewcia

  • 3. Data: 2003-06-12 12:12:37
    Od: "Melo" <e...@w...pl>

    Dziękuję pięknie i pozdrawiam orzeźwiająco,
    Melo