  • 1. Data: 2004-08-02 16:01:26
    Temat: Problemy z ZUS-em
    Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl>

    Od sierpnia ubiegłego roku staram się o rentę wypadkową. Zarówno mój lekarz
    prowadzący jak i dwa składy biegłych lekarzy sądowych (1-szy: neurolog,
    neurochirurg, psychiatra, internista; 2-gi: neurolog, neurochirurg,
    psychiatra, internista, okulista) są zgodni co do tego, że renta mi się
    należy.
    Zadziwia mnie jednak postępowanie ZUS-u, który w pismach procesowych
    powołuje się na nieprawdziwe dane dotyczące mojej osoby a nawet mam podstawy
    przypuszczać, że celowo wprowadza sędziego w błąd. Przewodniczący składu
    sędziowskiego jest przeniesiony z innego działu (chyba coś z gospodarki) i
    za każdym razem mam wrażenie, że przeszkadzam.

    Obecnie czekam za 4 opinią biegłych, która moim zdaniem wynika bezpośrednio
    z poprzednich opinii biegłych (bez komentarza)
    Czy to jest normalne, że ZUS może pisać i robić co chce i tak musi być? Nikt
    za to nie odpowiada?
    Obecnie z powodów zdrowotnych nie mam szans na pracę (nikt nie chce
    zatrudnić człowieka z padaczką) a sprawa o rentę ciągnie się od roku, czy w
    związku z tym napisanie przezemnie prośby o przyspieszenie postępowania
    miałoby jakiś sens? (od ostatniego posiedzenia 21.06,2004 minęło trochę
    czasu)?
    Czy lekarz orzecznik ZUS wydając opinię niezgodną z opinią lekarza
    prowadzącego (specjalizacja II stopnia) i 2-ma składami biegłych lekarzy
    sądowych może być jeszcze orzecznikiem?

    Moja sytuacja znacznie się pogorszyła dzięki ZUS-owi, ale czy to musi być
    regułą?
    Bardzo proszę o pomoc (informacje) odnośnie dalszego postepywania z mojej
    strony.
    Z góry dziękuję Witek.

  • 2. Data: 2004-08-02 16:42:06
    Temat: Re: Problemy z ZUS-em
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "WitekS" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    nie czekaj tylko
    1/
    wnieś do tego samego sądu okregowego w którym toczy się postepowanie
    jeszcze jeden pozew o odszkodowanie za przewlekłość postepowania
    sadowego w sprawie o ustalenie prawa do renty co może przyspieszyć
    dalsze postepowanie
    2/do tego samego śadu i wydziału wniosek o przyspieszenie postepowania w
    sprawie ponieważ przewlekłość pozbawia cię możliwości utrzymania ,nie
    możesz podjąć pracy ,znajdujesz się w dramatycznej sytuacji materialnej
    a sąd rozpatruje sprawy które są gatunkowo lżejsze osób posiadających
    swiadczenie -/to jest we wszystkich sądach w Polsce /
    3/ jak postepowanie ruszy wycofaj z punktu 1 pismo procesowe a złoż
    wniosek procesowy o odszkodowanie do trybunału Miedzynarodowego - za
    dwa lata dostaniesz odszkodowanie -formularz i ustawy znajdziesz w
    sieci.

    masz prawo do zasiłku socjalnego jeżeli nie masz srodków do życia i
    gmina jest zobowiązana pomóc ci finansowo w zakresie pokrycia kosztów
    zakupu lekarstw ,prawa do korzystania z energii elektrycznej,gazu i wody
    oraz czynszu za mieszkanie jak i pomocy materialnej bezposredniej -
    zasady pomocy udzielają gminy -szukaj na wyszukiwarce mopr z nazwą
    miasta w którym mieszkasz -musisz napisać wniosek na formularzu -decyzja
    jakakolwiek o wysokości swiadczeń lub odmowy wydawana jest na piśmie - w
    razie odmowy masz prawo zaskarżyć decyzję w terminie 14 dni do komisji
    odwoławczej przy sejmiku samorządowym

    notuj i przechowuj wszystkie dokumenty jakie wywołują u ciebie
    szkody -załączysz je do wniosku pozwu do trybunału w uzupełnieniu po
    zarejestrowaniu sprawy

    na rozprawie domagaj się w wyroku przyznania odsetek za okres od dnia
    wniesienia pozwu do dnia wypłaty swiadczenia od kwot świadczenia w
    terminach wypłaty renty jak w wydanej decyzji ZUS na podstawie wyroku
    sądu - inaczej zus robi ludzi w balona i twierdzi że w czasie orzekania
    nie były znane okolicznosci lub były inne dowody niż przed sądem co
    zwalnia go od odsetek i wypłaci tylko za okres od wyroku do dnia wypłaty
    .

  • 3. Data: 2004-08-02 17:08:15
    Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl>

    Bardzo dziękuję za cenne uwagi!

  • 4. Data: 2004-08-02 20:25:54
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > nie były znane okolicznosci lub były inne dowody niż przed sądem co
    > zwalnia go od odsetek i wypłaci tylko za okres od wyroku do dnia wypłaty

    pełna racja
    koniecznie wnoś o przyznanie odsetek
    jeśli nie będzie w wyroku możesz się pożegnać z odsetkami

  • 5. Data: 2004-08-02 22:25:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > z poprzednich opinii biegłych (bez komentarza)
    > Czy to jest normalne, że ZUS może pisać i robić co chce i tak musi być?

    Dokąd sąd będzie ich wnioski dowodowe dopuszczał, to tak będzie. Jeśli będą
    pisać mądrze, to faktycznie może to chwilę potrwać.

> [...]
    > związku z tym napisanie przezemnie prośby o przyspieszenie postępowania
    > miałoby jakiś sens? (od ostatniego posiedzenia 21.06,2004 minęło trochę

    Ale na opinie biegłych tyle się czeka. To przykre i rozumiem Ciebie, ale
    jednak.

    > Czy lekarz orzecznik ZUS wydając opinię niezgodną z opinią lekarza
    > prowadzącego (specjalizacja II stopnia) i 2-ma składami biegłych lekarzy
    > sądowych może być jeszcze orzecznikiem?

    Rzecz w tym, że nie wiadomo, który ma racje. Wydanie opinii, to nie sejm.
    Przewaga głosów nie ma znaczenia. Podejrzewam, że przewlekłość Twojej sprawy
    wynika stąd, że sąd dostał pewnie trzy opinie wzajemnie się wykluczające.
    Teraz musi powołać biegłego, który będzie na tyle silny autorytetem, że nikt
    już opinii jego nie podważy. Ale tacy ludzie mają wiele pracy i stąd to
    trwa.

    > Moja sytuacja znacznie się pogorszyła dzięki ZUS-owi, ale czy to musi być
    > regułą?

    Całę zamieszanie niekonieczniemmusi być winą ZUS-u jako instytucji. Gdyby
    opinie lekarzy były zbieżne, to pewnie już dawno by to załatwiono. Zauważ,
    ze ZUS, to zespół ludzi. Żadna z tych osób nie jest bezpośrednio
    zaintreresowana przedłużeniem Twojej sprawy. Powiem więce, że najchetniej
    chciała by mieć ją z głowy. No ale ZUS ma swoje przepisy, których musi
    przesztrezgać. Może z zewnątrz patrząc, są to głupie przepisy, ale jednak.

    Pomysł OPIX-a dotyczący gminy jest bardzo mądry. Jeśli nie masz innych
    dochodów, to powinieneś coś od nich wyciągnąć. Co do samej sprawy, to
    pamiętaj o wniosku o zasądzenie tej renty wraz z odsetkami karnymi. Wniosek
    możesz złożyć już teraz, jeśli tego nie zrobiłeś. Tyle procent w żadnym
    banku nie dostaniesz.

    Ze skargą do Trybunału, to bym jednak poczekał. Trzy miesiące, czy nawet rok
    przy czterech kolejno powoływanych biegłych, to niestety musi trwać.

  • 6. Data: 2004-08-03 11:25:31
    Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl>

    > Dokąd sąd będzie ich wnioski dowodowe dopuszczał, to tak będzie. Jeśli
    będą
    > pisać mądrze, to faktycznie może to chwilę potrwać.

    Nie wiem czy można to nazwać mądrze ale z pewnością nie zgodnie z prawdą
    (mogę udowodnić)

    > Ale na opinie biegłych tyle się czeka. To przykre i rozumiem Ciebie, ale
    > jednak.

    Opinia moim zdaniem jest zbędna i jest wynikiem tego, że sędzie sam nie
    bardzo wie o co chodzi.

> [...]
    nikt
    > już opinii jego nie podważy. Ale tacy ludzie mają wiele pracy i stąd to

    Dotychczsowe opinie są jednomyślnie i zgodne z opinią lekarza kierującego
    mnie na rente.

> [...]
    > chciała by mieć ją z głowy. No ale ZUS ma swoje przepisy, których musi
    > przesztrezgać. Może z zewnątrz patrząc, są to głupie przepisy, ale jednak.

    Istota funkcjonowania ZUS-u polega na składkach im mniej ludzie dostaje
    emerytur i rent tym więcej jest kasy w ZUS-ie to chyba oczywiste jak to że
    orzecznik dostaje pieniądze za to rzeby przyznawać jak najmniej świadczeń
    (inaczej pracuje na niekrzyść swojego pracodawcy)

> [...]
    Wniosek
    > możesz złożyć już teraz, jeśli tego nie zrobiłeś. Tyle procent w żadnym

    Narazie jestem na zasiłku dla bezrobotnych (460 zł / 5 osób) a gmina
    niestety nie ma pieniędzy.

    > Ze skargą do Trybunału, to bym jednak poczekał. Trzy miesiące, czy nawet
    rok
    > przy czterech kolejno powoływanych biegłych, to niestety musi trwać.

    Tylko że trwa to z powodu nieudolności sędziego

  • 7. Data: 2004-08-03 11:50:45
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cemgsb$iu7$12@inews.gazeta.pl...
> [...]
    nawet rok
    > przy czterech kolejno powoływanych biegłych, to niestety musi trwać.

    a ja nie czekałbym ponieważ już są naruszone prawa -sąd obowiazany jest
    rozpatrzyć sprawę w rozsadnym terminie -czekanie na powoływanie i
    rozprawy już przekroczyło pojecie rozsądnego terminu -rejestracja trwa
    2-3 miesiące -na wokande czeka się 2 lata więc moze teraz wnieść pozew i
    w czasie do wokandy uzupełniać dowodami-im później złoży tym dłuzej
    bedzie czekał a do bogatych autor posta nie należy

  • 8. Data: 2004-08-03 12:20:27
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > ze ZUS, to zespół ludzi. Żadna z tych osób nie jest bezpośrednio
    > zaintreresowana przedłużeniem Twojej sprawy.

    Robercie, nie broń ZUS-u ;-)
    Problem lekarzy orzeczników to problem systemowy. Brak im koniecznej
    niezależności, ulegają naciskom, którym nie powinni ulegać, sprzeniewierzają
    się etyce swojego zawodu w imię oszczędności dla budżetu ZUS-u.
    Przez decyzje lekarzy orzeczników ZUS robi autentyczną krzywdę wielu chorym.
    Bo bogatszy, jak chce lewą rentę, to i tak potrafi sobie ją załatwić ;-)

    Ale siedziby i limuzyny mają że ho, ho!