    From: ErkA <U...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: bede mial swoj pierwszy raz ;))
    Date: Sun, 05 Oct 2003 17:37:50 +0200

    Witajcie!

    Opisze to co mi dzis sie przytrafilo z w nocy z 4/5.10 na trasie -
    jablonna - warszawa (jezdnia jednopasmowa). Otoz mialem pojechac po
    brata do L(egionowa), jechalem sobie spokojnie - w strone L., zatrzymal
    mnie patrol policji, sprawdzili dokumenty, bagaznik i alkomatem -
    wszystko bylo OK (na zwloki w bagazniku nie zwracali uwagi :))). Po ok
    10-15 minutach wracalem i wiedzialem, ze tam stoja, zreszta na calej
    trasie trzymalem predkosc ok 70-80, wiec sobie tak jade, zatrzymali
    mnie ponownie i powiedzieli, ze na gorce mialem 94km/h pomiar byl
    robiony ok 2 min temu (1:44)... cdn

    Fakty:
    (ci co jezdza z L., to moze beda wiedzieli o jaka gorke chodzi btw:
    czy na calej trasie L <-> Wawa jest ograniczenie do 60?).
    - patrol stal ok 1km od tego wzniesienia (gorki),
    - w tym samym czasie zatrzymany byl tir, ktory zaslanial czesc drogi,
    wiec domyslam sie, ze pomiar byl robiony pod katem (czy to ma
    znaczenie?)
    - sprawdzalem ile czasu zajmuje mi przejechanie odcinku w ciagu 1:20
    sek (obieram poprawke na zatrzymanie sie i wyjscie z samochodu),
    wyszlo: przy 80-85 km 1,7km a odleglosc miedzy patrolem gorka byla ok
    1km

    cdn
    ...Mandatu nie przyjalem, spisal mnie, popytal, czy mam prace, ile
    zarabiam, czy mam kogos na utrzymaniu (mogl sie o to pytac?), niczego
    nie podpisywalem, policjant wcale sie nie przedstawil, nawet nie podal
    mi podstawy prawnej - tyle tylko, ze przekroczylem predkosc 94/60.

    Hmmm teraz bede mial swoj pierwszy raz w sadzie grodzkim w Legionowie
    (nawet nie wiem, gdzie jest tam sad...). Dostalem 8pkt i mandat 200-400
    plz kwote sam policjant nie umial okreslic... (oczywiscie mandatu nie
    przyjalem).

    Mam taki plan dzialania: pojade na to miejsce, zrobie dokumentacje
    fotograficzna gorki, szkic sytuacyjny :), przedstawie to w sadzie, bede
    sie tlumaczyl, ze jesli nawet udalo mi sie taka predkosc miec, to
    wiadomo - jest sobie gorka, to trzeba troche przygazowac, zeby na nia
    wjechac, a potem rozpedzony samochod sila rzeczy mogl miec tyle..., ale
    generalnie nie moglem miec 94km/h, bo w ciagu ponad 1.30 min
    przejechalbym ok 2,2 km, a patrol stal ok 1km (nawet blizej) od tego
    wzniesienia. Mam szanse na wybronienie sie? Moze wskazac na
    nieprawidlowosci w dzialaniu policjanta? A moze ze wzgledu na moj
    pierwszy raz prosic o ulaskawienie :)) (ale winny sie nie czuje, bo
    wiem, ze jechalem ciagle z V=70-80km)

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))