  • 1. Data: 2007-12-06 00:05:00
    Temat: becikowe, cwiczenia praktyczne ;)
    Od: "tg" <t...@...pl>

    wg wszystkich kryteriow moj syn kwalifikuje nas do otrzymania becikowego,
    jednak jest jedno ale

    porod nastapil (po krotkim pobycie i pracy) w Irlandii, w zwiazku z tym
    przysluguje nam irlandzka dotacja
    na dziecko - child benefit

    jako ze przed swietami odwiedzalismy rodzine w Polsce zalatwiany byl polski
    akt urodzenia
    (tu niespodzianka, koszty w sumie okolo 250 pln - tlumacz+decyzja o
    poprawienia liteki na polska)
    w zwiazku z tym postanowilem sie wybrac po becikowe i tu niespodziewajka -
    dostalem do
    podpisania papior w ktorym mam oswiadczyc ze "nie ubiegam sie o swiadczenia
    rodzinne za granica"
    de facto sie nie ubiegam, bo sa juz przyznane i wyplacane wiec sie
    zastanawiam czy nie podpisac ;)

    ok pytanie wlasciwe - czy panie z okienka moga zadac czegos takiego? nie
    znalazlem zadnej wzmianki
    o takiej sytuacji, a we wszystkich wzorach wniosku o becikowe takowy punkt
    nie wystepuje...

    wkurza mnie ze po placeniu podatkow przez blisko 8 lat jako mlody rodzic mam
    nie poczuc
    troski naszego panstwa ktore zasili mnie de facto kwota zlotych 750 (ze o
    paszporcie dla malego
    nie wspomne) tylko dlatego ze w innym kraju sa na tyle mili ze uwazaja ze
    jak ktos do nich
    przyjedzie i urodzi to moga go dofinansowac ;)

    tak wiec po tym przydlugim opisie - ktos sie orientuje czy jest jakas
    podstawa prawna takiego wymogu?

  • 2. Data: 2007-12-06 08:55:32
    Temat: Re: becikowe, cwiczenia praktyczne ;)
    Od: "Cooba" <c...@o...pl>

    Ile płacą za becikowe w Irlandii?

    Tak z ciekawości...

    --
    Cooba

  • 3. Data: 2007-12-06 09:20:19
    Od: "tg" <t...@...pl>

    becikowego jako takiego nie ma, jest early child suplement - e250 na
    kwartal do 6 roku zycia dziecka
    przyznawany po zadeklarowaniu checi dluzszego pobytu w irl.

    i child benefit e160 miesiecznie do 16 roku zycia (do 18? jezeli dziecko sie
    uczy) - przynajmniej jeden
    z rodzicow musi mieszkac i pracowac w irlandii