  • 1. Data: 2006-08-21 19:23:23
    Temat: auto z komisu
    Od: "JM" <j...@k...com.pl>

    Witam.
    Kupilem auto z komisu , na liczniku 120tys.
    Właściciel tego auta kupił je we Francji z przebiegiem 425tys.
    W nastepnym dniu po zakupie wykonał serwis i naprawe we Francji - jest
    wydruk z komputera.
    oczywiście przy stanie licznika 425 tys.km.
    O tym fakcie dowiedziałem się 14 dni po zakupie .
    Kupywałem auto 3-letnie z przebiegiem 120 tys. Zostałem oszukany.
    Pytanie: Jeśli kupujący we Francji i sprzedający w Polsce to jedna i ta sama
    osoba odkręcająca licznik to kwalifikuje się pod KK czy tylko pod KC. W UE
    podobno za taki numer można dostać 50 tys Euro i zakaz prowadzenia
    działalności.
    Różnica w cenie rynkowej jest dość znaczna a pozatym kac.
    Oczekuję opini i porad co z tym można zrobić.
    Dzięki i pzdrawiam J.M.

  • 2. Data: 2006-08-21 19:38:46
    Temat: Re: auto z komisu
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

    "JM" <j...@k...com.pl> wrote in message
> [...]
    > UE
    > podobno za taki numer można dostać 50 tys Euro i zakaz prowadzenia
    Witam ponownie! :)

    Jaka jest umowa? Jest napisane auto "o przebiegu 120 000" czy "ze stanem
    licznika 120 000"? A może nie ma info o tym?
    Kręcenie liczników jest legalne. Nie wolno tego tylko zatajać. Ale
    udowodnienie jest na zasadzie "Pan mi nie powiedział - ja panu mówiłem".

    Wg mnie nie ma realnie szans na kasę :(

    Polecam podczas zakupu kolejnego auta skorzystać z usług kogoś kto się zna
    na tym.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 3. Data: 2006-08-21 20:21:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JM" <j...@k...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    O ile można dowieść, że sprzedający wiedział o zmianie wskazań licznika, to jest
    to oszustwo. Może być kłopot z udowodnieniem i to z dwóch powodów:

    1) Nie wiadomo, czy sam sprzedający był po samochód.
    2) Nawet jak był, to najpewniej będzie podnosił, że to serwis wystawiając
    dokument się pomylił albo bez jego wiedzy to przebił.

    Ale roszczenie cywilne moim zdaniem jest bezsporne w tym wypadku.

  • 4. Data: 2006-08-21 20:38:06
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    JM napisał(a):
> [...]
    > działalności.
    > Różnica w cenie rynkowej jest dość znaczna a pozatym kac.
    > Oczekuję opini i porad co z tym można zrobić.

    I po kiego rozpoczynasz ten sam watek jeszcze raz...
    Tam byly wystarczajace odpowiedzi.

    Przeglad trzeba robic w ASO danej marki a nie w pierwszej lepszej.
    Co nagle to po diable, trzeba bylo poczekac z kupnem do poniedzialku i
    sprawdzic w ASO VW...
    Ogolnie okazji nie ma i ewentualna nalezy dobrze sprawdzic bo mozna sie
    pozniej przejechac...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2006-08-22 05:40:27
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    JM napisał(a):
    > Witam.
    > Kupilem auto z komisu , na liczniku 120tys.
    > Właściciel tego auta kupił je we Francji z przebiegiem 425tys.

    3 letnie? Hmmmm znaczy swiatek, piatek i niedziela robil po ~390 km?
    Ktores fakty sa tu nierzetelne.

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm