  • 1. Data: 2007-03-01 13:38:24
    Temat: aukcja anulowanie po ogłoszeniu wyników
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

    W środę wygrałem przetarg (organizowany przez bank) na samochód,
    w czwartek dzwonie ustalam termin wpłaty oraz termin i warunki odbioru. W
    piątek bank stwierdza, że jednak mi samochodu nie sprzeda, o czym w żaden
    sposób mnie nie informuje. W następną środę jadę 100 kilometrów żeby
    usłyszeć cos w stylu "spieprzaj dziadu", pieniądze od trzech dni są na ich
    koncie na pytanie kiedy maja zamiar zwrócić słyszę odpowiedź
    "niezwłocznie", mija kolejny dzień pieniędzy brak odsetki od kredytu rosną
    a pracownicy sprzedają mi jakieś kity o przekazanie polecenia przelewu do
    księgowości.

    Czy bank ma obowiązek sprzedaży mi samochodu obawiam się, że kierownik
    wydziału windykacji próbuje sprzedać pojazd poza licytacją,
    moja cena była znacznie wyzsza od ceny oferowanej przez innych
    uczesników przetargu.

    Na jakiej podstawie żądać od banku zwrotu kosztów

  • 2. Data: 2007-03-01 14:03:12
    Temat: Re: aukcja anulowanie po ogłoszeniu wyników
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "quwert" <q...@x...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uczesników przetargu.
    > Na jakiej podstawie żądać od banku zwrotu kosztów

    Ostatnio ktoś wygrał sprawę w sądzie przeciw sprzedawcy z Allegro.
    Myślę, że przeciw Bankowi może być łatwiej. Trzeba by tylko przestudiować
    jakiś regulamin uczestnictwa w przetargu. Może tam jest jakiś haczyk? Jeśli
    nie to do sądu dziadów. O wydanie samochodu.

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2007-03-02 07:12:13
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2007 14:38:24 +0100, quwert napisał(a):

> [...]
    > wydziału windykacji próbuje sprzedać pojazd poza licytacją,
    > moja cena była znacznie wyzsza od ceny oferowanej przez innych

    Ważne jest to, jakie zasady ustalił bank, one regulują sprawę. Wartałoby
    też wiedzieć, czy "wygrałem przetarg" oznacza, że bank przekazał Ci
    informację o wyborze Twojej oferty. Jeśli tak, to można całą sytuację
    rozważać w kontekście art. 70^3 i zapewne art. 70 (w tej kolejności ;))
    k.c.
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk