  • 11. Data: 2002-12-19 16:38:27
    Temat: Re: atak psow cd.
    Od: "Paweł" <e...@p...onet.pl>

    > Abstrachuje tutaj od samej sprawy, bo powiem szczerze, że nie
    jestem
    > do końca przekonany, kto ma rację. W końcu psy się na Ciebie nie rzuciły.

    Rzuciły (tzn. naskoczyły), ale nie pogryzły, bo ich łupem padł pies.
    Świadkowie potwierdzili taki przebieg zdarzenia.

    > Oczywiście, mozesz powiedzieć, że mogły! No ale wydaje mi się, że jest to
    > interpretacja nieprzystająca do rzeczywistości. Na tej zasadzie, to

    Dlatego wlasnie z 160 o spowodowanie zagrozenia, a nie o spowodowanie
    uszkodzen ciala.

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 12. Data: 2002-12-19 16:40:12
    Od: "Paweł" <e...@p...onet.pl>

    > Nie bo mówimy o dwóch róznych rzeczach. Stosujac Twoj przyklad, mamy z
    > sytuacją gdy ktoś rzucał nożem w samochód i nóz przeleciał obok
    > przechodzącego człowieka nie czyniąc mu krzywdy:-)) Pies mógł ugryżc ale
    nie
    > ugryzł, nóz mogł trafić ale nie trafił :-)))

    Gdyby jednak skutecznie ugryzły, zastosowanie miałyby (zaleznie od skutku)
    art. 155-157, a nie art. 160.

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2002-12-19 17:13:03
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Paweł" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby jednak skutecznie ugryzły, zastosowanie miałyby (zaleznie od skutku)
    > art. 155-157, a nie art. 160.

    No zgadza sie, ale polskie sądy nie zajmują sie rozpatrywaniem tego "co by
    było gdyby"

    HaNkA

  • 14. Data: 2002-12-19 21:10:28
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a kwalifikacja z 188 kk?

    Nie było mowy, że rzecz dzieje się w rezerwacie.
    I pies chyba nie jest obiektem budowlanym.

  • 15. Data: 2002-12-19 22:12:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Art. 188 kk brzmi "Kto, na terenie objętym ochroną ze względów
    przyrodniczych lub krajobrazowych albo w otulinie takiego terenu, wbrew
    przepisom, wznosi nowy lub powiększa istniejący obiekt budowlany albo
    prowadzi działalność gospodarczą zagrażającą środowisku, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2." i zupełnie
    nie rozumiem, co to ma do rzeczy.

  • 16. Data: 2002-12-19 22:15:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    No ale rzucający nożem powinien co najmniej brać pod uwagę taką
    ewentualność, że nóź trafi, a w każdym razie co najmniej na to się godził.

  • 17. Data: 2002-12-19 23:51:22
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisa_(a):

    > nie rozumiem, co to ma do rzeczy.

    Miało być 288, ale po przeczytaniu pierwotnego opisu stwierdzam, że
    jednak się nie da.
    A sam pokrzywdzony jeśli chce doprowadzić do zmiany kwalifikacji
    powinien chyba działać jako oskarżyciel posiłkowy.

    KG

  • 18. Data: 2002-12-20 15:08:21
    Od: "666" <j...@o...pl>

    > Hmm...a jaki pies moze wyrwac ci cos z rak?
    > Ratlerek?

    "Pies" nie będzie Ci wyrywał, tylko przyłoży pałą tak, że sam oddasz ;-))
    JaC