  • 1. Data: 2002-12-18 19:47:17
    Temat: Szef skreslil caly urlop za rok 2001 !! pomocy!!
    Od: "AS" <#asiodlak@konto.pl>

    Moj pracodawca oglosil dzisiaj wszystkim pracownikom, ze niewykorzystany
    urlop za ubiegly rok (2001) zostaje skreslony (czyli 11 dni jakie mi zostalo
    z ubieglego roku). W tym roku przyslugiwalo mi 26 dni, wykorzystalam 22,
    czyli zostalo mi w tym roku 14 dni. Szefostwo jednak skasowalo ubieglorczny
    urlop i okazuje sie, ze zostalo mi tylko 4 dni. Dotyczy to wszystkich
    pracownikow naszej firmy.

    Musze nadmienic, ze uzyskanie urlopy w tej firmie jest niezmiernie trudne, a
    wykorzystanie calego urlopu w roku wrecz niemozliwe.
    --
    Prosze o pomoc, czy jego dzialanie bylo sluszne, mimo niepisanej umowy, ze
    urlop bedzie mozna wykorzystac w pozniejszym terminie, poniewaz teraz jest

    A ponadto jest niepisany obowiazek zostawania po godzinach, za ktore sie nie
    placi. Do tej pory mozna bylo odbierac nadgodziny jako wolny dzien, od dnia
    dzisiejszego, nie dosc, ze za te nadgodziny sie nie placi, to wolny dzien
    odebrany z nadgodzin bedzie traktowany jak urlop bezplatny.

    AS
    e-mail: #a...@k...pl
    Z adresu usun znak: #

  • 2. Data: 2002-12-19 06:58:10
    Temat: Re: Szef skreslil caly urlop za rok 2001 !! pomocy!!
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

> [...]
    > dzisiejszego, nie dosc, ze za te nadgodziny sie nie placi, to wolny dzien
    > odebrany z nadgodzin bedzie traktowany jak urlop bezplatny.

    Nie ma w prawie pracy instytucji skreślenia urlopu, a także nieplatnych
    godzin nadliczbowych.
    najlepiej zgłoś sprawę do najbliższej Państwowej Inspekcji Pracy, aler
    zqłatw to w ten s[posób, żeby pracodawca nie wiedział, że to na twój donos
    się stało,

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-12-19 19:39:01
    Od: "AS" <#asiodlak@konto.pl>

    Dzieki !!

    --

    AS
    e-mail: #a...@k...pl

  • 4. Data: 2002-12-21 23:04:23
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Thu, 19 Dec 2002, lidmar wrote:
    [...do AS...]
> [...]
    >+ > zostalo
    >+ > z ubieglego roku). W tym roku przyslugiwalo mi 26 dni, wykorzystalam 22,

    AS, wytłumacz mi jak ty to zrobiłeś że wykorzystałeś *tegoroczny* urlop
    (część) a został ci urlop zeszłoroczny. IMHO "przysługuje" mandat dla
    kadrowca przy kontroli PIP.

> [...]
    >+ > pracownikow naszej firmy. [...]

    >+ Nie ma w prawie pracy instytucji skreślenia urlopu,

    A przepis że po 3 latach pracodawca nie musi (ale *może*) przyznać
    zaległego urlopu to już pies ?? Skasowali przy ostatniej nowelizacji ? -:O
    Owszem, "świeży" bo ledwo 2-letni urlop jest należny, AFAIK.

    >+ a także nieplatnych godzin nadliczbowych.

    No, dla "samodzielnych i kierowniczych" jak najbardziej
    taki przepis jest. AS nie napisał jakie stanowisko zajmuje...

    Zgłaszam prostest przeciw wyciaganiu wniosków ogólnych na podstawie
    przepisów dotyczących zaledwie 99,5% zatrudnionych ;> !

    >+ najlepiej zgłoś sprawę do najbliższej Państwowej Inspekcji Pracy,
    [...]

    Grunt żeby karty urlopowe nie zginęły... ale prawda.

    pozdr., Gotfryd [czepiający się]
    (którego były pracodawca za znacznie mniejsze przewinienie [niewyko-
    rzystane urlopy] mandat dostał)