  • 1. Data: 2002-07-21 19:31:49
    Temat: art. 55 kp
    Od: "Salpeter" <a...@a...com>

    rozwiązałem umowę o pracę bez wypowiedzenia na podst art. 55 par.1[1] kp -
    powodem było zaleganie z wypłatą wynagrodzenia (nb. zakład złożył wniosek o
    upadłość - jeszcze nie została ogłoszona).

    zgodnie z kp przysługuje mi odszkodowanie za okres wypowiedzenia, jednak nie
    podziela mojego zdania były pracodawca

    proszę o poradę, jakie działania podjąć by uzyskać to odszkodowanie

    dzięki za wszelkie wskazówki

  • 2. Data: 2002-07-22 07:52:25
    Temat: Re: art. 55 kp
    Od: ender <m...@N...poczta.onet.pl>

    Salpeter wrote:

    > proszę o poradę, jakie działania podjąć by uzyskać to odszkodowanie

    Najpierw PIP, a następnie pozew do Sądu Pracy

  • 3. Data: 2002-07-22 20:38:46
    Od: "Salpeter" <a...@a...com>

    > Najpierw PIP, a następnie pozew do Sądu Pracy

    pozwolisz, że zapytam jeszcze, czy do złożenia pozwu muszę mieć odmowę
    zapłacenia przez byłego pracodawcę w postaci pisemnej ?

    były pracodawca jedynie oświadczył werbalnie, że nie wypłaci z powodu braku
    środków i złożenia wniosku o upadłość i mówi prawdę - casus znany w całym
    kraju

    jaka jest rola PIP - czy "zachęcenie" pracodawcy do uregulowania należnych
    świadczeń ze stosunku pracy ?

  • 4. Data: 2002-07-23 09:16:08
    Od: ender <m...@N...poczta.onet.pl>

    Salpeter wrote:

    > pozwolisz, że zapytam jeszcze, czy do złożenia pozwu muszę mieć odmowę
    > zapłacenia przez byłego pracodawcę w postaci pisemnej ?

    Nie

    > były pracodawca jedynie oświadczył werbalnie, że nie wypłaci z powodu braku
    > środków i złożenia wniosku o upadłość i mówi prawdę - casus znany w całym
    > kraju

    Pracodawca nie ma potwierdzenia że Ci wypłacił odszkodowanie więc
    składaj pozew do Sądu Pracy, kopie pozwu wyślij również pracodawcy -
    często to pomaga.

    > jaka jest rola PIP - czy "zachęcenie" pracodawcy do uregulowania należnych
    > świadczeń ze stosunku pracy ?

    Dostaniesz od PIP'u raport pokontrolny który jest dobrym dowodem w sądzie.

  • 5. Data: 2002-07-23 15:29:52
    Od: "Salpeter" <a...@a...com>

    Użytkownik "ender" <m...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    dzięki serdeczne za poradę